فناوری

وضعیت آینده اینترنت به چه صورت خواهد بود ؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

می توان گفت با توجه به نیاز انسان و روند دنیای ارتباطات آینده اینترنت (هر نوع اینترنت ماهواره ای، ADSL، اینترنت TD LTE و…) بسیار شگفت انگیز خواهد بود. در اینجا منظور ما از “اینترنت آینده” نسخه سوم وب است، جایی که زندگی آنلاین ما غیرمتمرکزتر و عمیق تر می شود.

در آینده اینترنتفعالیت های مجازی (آنلاین) و فیزیکی با هم ترکیب شده اند تا تجربیات واقعی و بسیار هیجان انگیزی را در استفاده از فضای مجازی برای ما به ارمغان بیاورند. سازمان‌ها، مدارس، کسب‌وکارها و غیره همه به سمت فضای دیجیتالی حرکت می‌کنند که در آن شما می‌توانید درس بخوانید، کار کنید و تمام کارهای لازم را انجام دهید.

صدای پیشرفت از همان روزهای اول اینترنت آمد!

آیا می دانید اولین پیام در جهان چه بود؟ در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۹، پیامی از اتاقی در جنوب کالیفرنیا به کنسول کامپیوتری در موسسه تحقیقاتی استنفورد در منلو پارک، کالیفرنیا ارسال شد. این اولین پیام در جهان بود که از طریق یک شبکه کامپیوتری متصل به هم معروف به ARPANET ارسال شد. در این روز بی تکلف پاییزی، اینترنت مدرنی که امروز می شناسیم شکل گرفت.

تنها پنج دهه بعد، اینترنت زندگی بشر را متحول کرد. از نحوه دعوای ما گرفته تا اینکه چگونه یکدیگر را می خندانیم، همه اینها در اینترنت یافت می شود. با این حال، نمی توان فهمید که اینترنت در این مدت چقدر بر زندگی ما تأثیر گذاشته است.

مهمترین رویدادهای ارتباطی به نام اینترنت

رابطه ما با دنیای اینترنت در مقایسه با حداقل شش سال پیش دستخوش تغییرات گسترده ای شده است. با این حال، این وضعیت می تواند در آینده نیز ادامه یابد و سیر تحول این رابطه عمیق تر شود.

دنیای مجازی بخشی از بدن ما می شود!

در آینده اینترنت به بخشی از بدن و مغز ما تبدیل خواهد شد. استفاده از اینترنت و جستجو در حال تغییر است. حضور دیجیتالی ما جدا از حضور فیزیکی ما است. صفحه کلید و ماوس حذف شده و اینترنت در همه جا در دسترس است. اطلاعات به صورت معلق نمایش داده می شود و دنیای واقعی و مجازی با هم ترکیب می شوند. ابزارهای پوشیدنی واقعیت افزوده استفاده می شوند و دستگاه های جداگانه نیستند.

ارتباط بر اساس روش های جدید

در آینده، تایپ کردن محو خواهد شد و ارتباطات گفتاری رایج خواهد شد. جستجو در اینترنت مانند مکالمات عادی خواهد بود. ارتباط بین دستگاه ها و انسان ها از طریق افکار و نظرات برقرار می شود و همه چیز به صورت مجازی انجام می شود.

آیا حریم خصوصی رنگ از دست می دهد؟

شرکت های اینترنتی اطلاعات زیادی در مورد ما دارند و این اطلاعات در آینده افزایش خواهد یافت. این موضوع می تواند تاثیرات زیادی در تبلیغات و بازاریابی داشته باشد. امروزه تبلیغات اینترنتی بیشتر مطابق با سلیقه ما طراحی شده است و این ممکن است ترسناک به نظر برسد.

اینترنت و دنیای مجازی; دنیایی که باید لمسش کنیم!

اینترنت دنیای جدیدی را به روی جهان باز خواهد کرد. پس از عرضه دستگاه اپل ویژن پرو، بسیاری از مردم در سراسر جهان دنیای آینده را به شکل ملموسی پیش بینی کردند. در آینده اینترنتفعالیت‌های دیجیتال (آنلاین) با دنیای مجازی و فیزیکی ادغام می‌شوند تا تجربیات واقعی و همه‌جانبه ایجاد کنند. همانطور که گفته شد، همه مشاغل، بخش آموزش و کارفرمایان و سایر گروه ها همگی از دنیای مجازی خود استفاده می کنند که در آن افراد می توانند برای یادگیری، بازی، کار یا اجتماعی شدن تعامل داشته باشند.

دنیای Metaverse یک محیط دیجیتالی پایدار و مشترک است که در آن می‌توانیم با همان آواتار، دارایی‌های دیجیتال و غیره از یک فعالیت به فعالیت دیگر برویم.

ظهور فناوری تمرکززدایی

در آینده، اینترنت به‌جای اینکه توسط چند نهاد دولتی یا شرکت‌های بزرگ کنترل شود، به‌طور گسترده‌ای با فناوری‌های مدرن مانند بلاک چین و شبکه‌های همتا به همتا (P2P) پر خواهد شد. این باعث امنیت بیشتر آن می شود. اینترنت غیرمتمرکز همچنین انواع جدیدی از برنامه‌ها و خدمات را امکان‌پذیر می‌کند که در اینترنت متمرکز کنونی امکان‌پذیر نیست.

غیرمتمرکز یعنی نظارت بر اینترنت از بین می رود و کنترل اطلاعات هر فرد در اینترنت به دست خودش می افتد.

به طور کلی در مورد موضوع آینده اینترنت منظور ما وب سه است، ۴ مفهوم وجود دارد:

۱. بلاک چین

روشی برای ذخیره سازی اطلاعات که در مرکز سیستم های توزیع شده، رمزگذاری و شفافیت اطلاعات ساخته شده است.

۲. ارزهای رمزنگاری شده یا کریپتو ارز

ارزهای دیجیتال برای تراکنش های مالی امنی که در شبکه های بلاک چین اجرا می شوند، استفاده می شوند.

۳. توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)

NFT ها را می توان به طور امن خریداری، فروخت و به صورت آنلاین معامله کرد و هر NFT نشان دهنده یک کالا یا دارایی منحصر به فرد است.

۴. برنامه های غیرمتمرکز (dApps)

برنامه های دیجیتالی که بر روی یک بلاک چین و خارج از کنترل یک مرجع اجرا می شوند.

سخت افزار پیشرفته

نوآوری های سخت افزاری مانند VR، عینک، هدست و غیره به سرعت بخشیدن به توسعه اینترنت در آینده کمک خواهند کرد.

شرکت‌های بزرگ فناوری نه تنها هدست‌های واقعیت مجازی پیشرفته را برای زمانی که می‌خواهیم یک تجربه اینترنتی کاملا فراگیر ایجاد کنیم، ایجاد می‌کنند، بلکه روی دستگاه‌هایی مانند عینک‌های هوشمند نیز کار می‌کنند که می‌توانیم به راحتی هنگام راه رفتن و تعامل در دنیای واقعی از آنها استفاده کنیم. .

به تازگی نمونه اولیه عینک هوشمند ساخته شده توسط ویچر وارد بازار شد. این عینک درست مانند عینک آفتابی معمولی به نظر می رسد، اما یک صفحه مجازی ۱۲۰ اینچی را در جلوی صورت شما نمایش می دهد. با استفاده از این عینک می توانید از دنیای واقعی به دنیای مجازی برای انجام یک بازی یا تماشای ویدیو سفر کنید.

عینک های هوشمند آینده با نمایش تصاویر و اطلاعات دیجیتال در مقابل چشمان ما، واقعیت افزوده را زنده خواهند کرد. این یکی از راه‌هایی است که می‌توانیم AR را در نحوه کار، بازی و زندگی خود بگنجانیم.

نتیجه

بطور کلی آینده اینترنت نمی توان به طور واضح و دقیق پیش بینی کرد. با این حال، برخی از رویدادها را می توان حدس زد. همانطور که گفته شد، دنیایی که وب ۳ از طریق فناوری های غیرمتمرکز یا زندگی در واقعیت مجازی برای ما ایجاد می کند، بخشی از آن است. آینده اینترنت هستند.

جدای از موارد ذکر شده می توان به نسل های بعدی اینترنت مانند اینترنت ۵G، ماهواره و اینترنت رایگان، امنیت پیشرفته دنیای ارتباطات نیز پرداخت. آینده اینترنت مورد بررسی قرار گیرد.

از هم اکنون به آینده با اینترنت ماهانت

داشتن یک اینترنت پرسرعت که همه کارها را در کسری از ثانیه انجام می دهد به یک رویا تبدیل شده است. تماشای فیلم به صورت آنلاین، گشت و گذار در وب، بازی آنلاین و پخش آنلاین.

از این رو ماهان نت یکی از قدیمی ترین ISP های ایران همواره سعی داشته بهترین خدمات اینترنتی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. به طوری که امروزه ماهان نت با ۲۰ سال سابقه در خدمات اینترنتی با اطمینان می گوید: سریع ترین، با کیفیت ترین و بهترین پشتیبانی خدمات اینترنتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

برای اطمینان کافی است با شماره ۱۵۱۴ تماس بگیرید و یا به سایت mahannet.ir مراجعه کنید تا با اعزام کارشناس به محل خود و تست رایگان اینترنت از سرعت و کیفیت آن مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا