اخبار اقتصاد ایران

وضعیت بازار ارز و سرمایه در یک هفته مانده به انتخابات :: ایران تحلیل

طبق روال سال های گذشته، بازار سرمایه و ارز اغلب در آستانه انتخابات دچار رکود می شوند. این

به گزارش ایران تحلیل، وضعیت بازار سرمایه چندان خوب نیست زیرا در شرایطی که بازار سرمایه تحت تاثیر ریسک و نگرانی های منطقه ای قرار داشت و نیاز به حمایت بازارساز داشت، با تصمیمات ناگهانی که امنیت سرمایه گذاری را مخدوش می کرد، مورد هجوم قرار گرفت. . در حالی که تصور می شد پس از ۹ ماه رکود، بازار سرمایه به دلیل ارزش و رشد سقف تورم اردیبهشت نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه شاخص کل بورس با از دست دادن پشتوانه متوالی به پله اول کانال دو میلیون واحدی بازگشته است.

بازار سرمایه از تورم عقب است

تحلیلگران معتقدند که بازار سرمایه از تورم عقب مانده است، اما این باور که اکنون زمان جبران این عقب ماندگی فرا رسیده است، رایج نیست. ریسک تصمیمات و بخشنامه های ناگهانی امنیت سرمایه گذاری را از بین برده است، اتفاقات و درگیری ها در حوزه بازار سرمایه مختل شده و سهامداران را برای ورود به بازار سرمایه محتاط کرده است. از سوی دیگر، در گذشته با نزدیک شدن به انتخابات، بازار سرمایه اغلب تا زمان مشخص شدن نتایج انتخابات دچار رکود و احتیاط می شد، زیرا نتایج انتخابات و فضای تصمیم گیری حاکم بر آن حاکم بود. برندگان بر آینده بازارها تأثیر دارند.

در اسفند تقاضای نقدینگی اغلب در آستانه عید افزایش می یابد، بنابراین انتظار افزایش عرضه در بازار وجود دارد، اما نتیجه رقابت بین عرضه و تقاضا پایان بازار سرمایه در بازار است. اسفند مشخص می کند

همه عوامل ذکر شده عواملی هستند که وضعیت فعلی بازار سرمایه را به وجود آورده اند، اما با توجه به اینکه بازار سرمایه تحت تأثیر همه این موارد اصلاح شده است، با کاهش فشارها می توان به توقف روند اصلاحی و تغییر وضعیت امیدوار بود. شرایط، ارزش بازار سرمایه برای سرمایه گذاری را برجسته می کند و در نهایت فنر فشرده بازار سرمایه روزی خواهد شکست.

روز گذشته فروش بازدهی در بازار سرمایه ممنوع شد، این برای سهامداران چندان مساعد نیست زیرا بازار ارزنده باعث جذب سهامداران به بازار می شود و برای رشد بازار کافی است که تعداد سهامدارانی که بازار را ارزشمند می دانند و در موقعیت خرید قرار می گیرند، بیشتر از فروشندگان است. بنابراین اخباری که می تواند بر ارزش بازار تاثیر بگذارد و آن را بهبود بخشد برای بازار سرمایه مطلوب تر است.
مرکز مبادلات ایران به چه نرخ ارزی اشاره خواهد کرد؟

یک هفته تا انتخابات باقی مانده است و همین موضوع در کوتاه مدت انتظارات افزایش بازار ارز را خنثی کرده است، روز گذشته بدهی بابک زنجانی وصول شد و اخبار مربوط به سطح دارایی های جمع آوری شده باعث کاهش قیمت دلار شد. محدوده مقاومت منتسب به این خبر.

رئیس کل بانک مرکزی در هفته جاری اعلام کرد که همواره در حال تعیین نرخ هستند و با گذشت زمان بر تعداد آنها افزوده می شود که در برخی جاها اقتدار پیدا کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که امیدواریم بتوانیم این اختیار را به مرکز مبادلات ایران واگذار کنیم.

از آنجایی که کانال های ارزی اغلب در مورد نرخ ارز آزاد نقل قول می کنند، این سوال مطرح می شود که آیا بانک مرکزی در مرکز مبادلات ارزی به سمت یکسان سازی نرخ ارز حرکت خواهد کرد؟ اگر این اتفاق بیفتد، می توان انتظار ثبات بیشتری از بازار ارز داشت.
ربع سکه با پرچم عروج و فرود

روز گذشته بازار طلا کاهش ارزش دلار را دنبال کرد اما اونس جهانی طلا در محدوده ۲۰۳۰ دلار قرار داشت. ربع سکه بهمن ماه گل سرسبد نرخ رشد بود. روز گذشته نسبت به سایر اقلام سکه کاهش بیشتری داشته است به طوری که گل سرسبد نزول ربع سکه است.

سکه رفاه روز گذشته در بازار آزاد بالاتر از سکه امامی معامله شد اما حجم معاملات سکه بورس ضعیف است که انتظار افزایش را خنثی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا