ورزشی

وضعیت تیم ملی نگران کننده است

آرزو صدکیانی زاده درباره وضعیت تیم ملی فوتسال بانوان گفت: مشکل فوتسال بانوان این است که در گذشته پدیده ها در تیم ملی بیشتر بود و جلسات تدارکاتی و جلسات بیشتر بود و ما همیشه در اردو بودیم اما برعکس. در گذشته، اکنون پنج ماه است که هیچ اردویی نداشته ایم. پس از آن به مدت ۵ روز بازیکنان را برای شرکت در مسابقات کافا جمع می کنند. کافا معیار خوبی برای سنجش تیم ملی نیست و بهتر است بازی های تدارکاتی بیشتری را برای بچه های تیم ملی فوتسال در نظر بگیریم.

وی افزود: در گذشته پدیده های زیادی در تیم ملی فوتسال وجود داشت اما اکنون مارال ترکمن تنها پدیده تیم ملی است. ما حمایت نداریم و باید جوان ترها را به تیم ملی تزریق کرد. زمان کمی تا جام جهانی فیلیپین و قهرمانی آسیا داریم. فاطمه عطادی در این ماه کاندیدای بهترین فوتسالیست بانوان جهان شد و نسیمه غلامی آقای گل لیگ برتر فوتسال شد و الان این بازیکنان در تیم ملی کجا هستند؟ جوانگرایی خوب است اما باید از تجربه بزرگترها در کنار جوانان استفاده کرد. اگر ۷۰ یا ۸۰ درصد تیم ملی را عوض کنیم به نظرم حضور آنها در آسیا و مسابقات جهانی ریسک است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتسال بانوان گفت: مهمترین رویداد ورزشی ما جام جهانی فوتسال است اما بدون حمایت و با این شرایط تیم ملی نمی تواند از جایگاه خود در آسیا دفاع کند. از سال ۲۰۱۸ که قهرمان آسیا شدیم، شرایط قاره کهن سخت تر شده است. ۸۰ درصد تیم عوض شده و فقط دو سه بازیکن قدیمی تیم ملی فوتسال بانوان حضور دارند. هدف من از صحبت های من فروزان سلیمانی نیست اما با توجه به زمان کمی که داریم بهترین کار کمک گرفتن از فوتسالیست های مجرب است.

وی ادامه داد: اینکه بازیکنانی که سنشان زیاد است از تیم ملی جدا شوند درست نیست. صحبت های سرمربیان درست است که جوانان باید جای باتجربه ها را بگیرند اما الان پدیده چندانی در تیم ملی نداریم. ما دیگر در فوتسال رویایی نداریم و بهترین نسل چند سال اخیر بودیم. خیلی نگران تیم ملی فوتسال بانوان هستیم و ناراحتیم. چون شرایط اردوها و مدیریت آن ها اصلا خوب نیست. در مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل اردوهای مستمر و بازی های تدارکاتی با ژاپن و کمی شانس توانستیم قهرمان آسیا شویم.

صدکیانی زاده گفت: وضعیت تیم ملی فوتسال بانوان واقعا نگران کننده است. باید واقع بین باشیم و در شرایطی که شرایط مهیا نیست از تیم ملی توقع موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا نداشته باشیم. بازیکنی که ۱۸ سال برای فوتسال بانوان زحمت کشیده و خاک آن را خورده، نگران وضعیت این تیم در آسیا است. ژاپن و تایلند دیگر مثل سال های گذشته نیستند و پیشرفت زیادی کرده اند. لطفا مسئولان نگاه ویژه ای به ورزش توپی داشته باشند که بعد از ۵۰ سال در آسیا جایگاهی پیدا کرده است. تکرار قهرمانی وظیفه همه نیست و باید شکوه فوتسال بانوان را حفظ کنیم.

اردوی تیم ملی فوتسال بانوان بزرگسال از ساعت ۱۷ تا ۲۴ خرداد این ماه در مرکز ملی فوتبال آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا