بانک و بیمه

وضعیت شاخص صنعت بیمه جالب نیست!

هادی بهرامی; بازار: همانند سایر صنایع، عرضه اولیه سهام شرکت های بیمه نیز به افزایش نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک می کند. بنابراین توجه به حرکات این صنعت و بررسی هفتگی آنها بسیار مهم است. شاخص بیمه که میانگین وضعیت کل گروه را نشان می دهد، در هفته گذشته ۰.۲ درصد افزایش و در ماه گذشته ۷.۱ درصد کاهش را به ثبت رساند. در واقع شاخص صنعت بیمه در ماه گذشته از ۹۸.۴۶ واحد به ۹۱۴۰۰ واحد کاهش یافت.

سهام شرکت بیمه پاسارگاد به ارزش بازار ۴۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، شرکت بیمه البرز به ارزش بازار ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، شرکت بیمه ملت به ارزش بازار ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و در نهایت دی با ارزش بازار ۶۷۵۵ میلیارد تومان به عنوان پیشرو در صنعت معامله می شود. سهام شرکت های فعال در صنعت بیمه نسبت به صنعت بانکی در هفته گذشته رشد کمتری داشته است و به طور کلی حرکت قابل توجهی در نمودارها مشاهده نمی شود.

شاخص گروه بیمه در ۸ ماهه ۱۴۰۲ ۲۷ درصد کاهش یافت، اما مجدداً ۲۳ درصد افزایش یافت و سپس در سال ۱۴۰۳ اصلاح عمیقی را آغاز کرد و به تدریج حمایت خود را از دست داد. اگر شاخص بتواند مقاومت ۹۲۰۰۰ واحدی را بازیابی کند، اهداف ۱۰۰، ۱۱۲ و ۱۲۷۰۰۰ واحدی در دسترس خواهد بود. در غیر این صورت، شاخص ممکن است به حمایت قابل اعتماد ۸۲۰۰۰ واحد سقوط کند و سهام شرکت های بیمه دچار اصلاح عمیقی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا