اخبار اقتصاد ایران

وضعیت فاجعه بار سیاهکل، رضوانشهر و ماسال در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان از پرداخت ۹۹.۶ درصد از اعتبارات تخصیصی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (ویژه طرح های تولیدی و اشتغالزا) در استان خبر داد و گفت: جهاد سازندگی کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت بیشترین سهم را از تسهیلات این بخش به خود اختصاص داده است. جذب کرده اند

افق میهن، علیرضا نوروزی بهمبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، کل مبلغ اختصاص یافته به استان گیلان در بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را ۹ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این میزان، ۹,۳۵۹ میلیارد ریال. میلیارد ریال تسهیلات به دستگاه های اجرایی جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، مدیریت راه و حمل و نقل جاده ای، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت. و طرح هایی که در نهضت احیا گنجانده شده است پرداخت شده است.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی توانست ۲ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال معادل ۱۰۶.۳ درصد از اعتبارات این بخش را جذب و به ۳۲ طرح پرداخت کند.

نماینده وزیر در استان افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز ۲۷۳۹ میلیارد ریال اعتبار معادل ۱۰۱.۹ درصد جذب و ۳۲ طرح از ۴۲ طرح را در کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ قانون ۱۴۰۱ تصویب کرد. قانون بودجه بود، پرداخت شد.

نوروزی گفت: سهم تسهیلات پرداختی از محل اعتبار تخصیصی هر یک از دستگاه های اجرایی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۹۶.۸ درصد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۹۳.۶ درصد، رفاه ۱۰۰ درصد، مدیریت راه و حمل و نقل جاده ای است. ۹۰.۷ درصد درصد کمیته امداد امام خمینی (ره) ۹۴.۵ درصد، بنیاد برکت ۷۷.۱ درصد و طرح های نهضت احیا ۱۰۰ درصد بوده است.

وی تاکید کرد: بانک کشاورزی ۲۷۸۱ میلیارد ریال معادل ۲۹.۷ درصد و صندوق کارآفرینی امید با یک هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال معادل ۱۸.۷ درصد بیشترین تسهیلات پرداختی را در بین بانک ها و موسسات مالی داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان بیان کرد: از بین ۱۷ شهرستان استان هم رشت با ۴۳ درصد، لاهیجان با ۱۰ درصد و تالش با ۷ درصد بیشترین، سیاهکل و رضوانشهر با ۰.۵ درصد و ماسال با ۰.۷ درصد بیشترین میزان را دارند. کمترین سهم از تسهیلات پرداختی به خود اختصاص داده شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا