اخبار اقتصاد ایران

وضعیت فیلترینگ قابل قبول نیست

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت استفاده از فیلترشکن و فیلترینگ به دلایل کارشناسی مطلوب و قابل قبول نیست. سیاست گذاری در وزارت ارتباطات اتفاق نمی افتد، نگاه ما به این موضوعات فعالانه خواهد بود.

به گزارش دیارمیرزا سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از دیدار با معاونان این وزارتخانه در جمع خبرنگاران از مهمترین دستور کار خود در وزارت ارتباطات گفت. و طبیعتاً برنامه هفتم توسعه ظرفیت های خوبی را در اختیار وزارت ارتباطات قرار داده است.

وی افزود: از جمله مواردی که در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گرفته و پیگیری خواهیم کرد، بحث شبکه ملی اطلاعات است که الحمدالله در سال های گذشته رشد و پیشرفت خوبی در این زمینه داشته ایم. امیدواریم با اعتبارات تخصیص یافته شبکه همخوانی داشته باشد. اطلاعات ملی را به نتیجه دلخواه برسانید. نکته دیگری که در برنامه ما به طور ویژه مورد توجه قرار می گیرد، بحث اقتصاد دیجیتال است.

هاشمی تاکید کرد: معتقدیم بحث اقتصاد دیجیتال می تواند بزرگتر شود و باید با مشارکت صنایع مختلف در داخل کشور داشته باشیم. همچنین سرمایه گذاری را تقویت کنیم و انشالله توسعه محصول را با محوریت توسعه صادرات دنبال کنیم. امیدواریم با تعاملی که با وزرا در وزارتخانه های مختلف کشور داریم عملا بتوانیم این تحریک تقاضا را در فضای ارتباطی کشور ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به مطالبات مردم گفت: وضعیت فعلی به دلیل استفاده از فیلترشکن و فیلترینگ به دلایل کارشناسی مطلوب و قابل قبول نیست و باید تغییر رویکردی ایجاد شود.

هاشمی گفت: سیاست گذاری در وزارت ارتباطات اتفاق نمی افتد، در این موضوعات پیشگیرانه عمل خواهیم کرد. ما در ارتباط مستقیم با مردم هستیم و باید به سمت اجماع و توافق حرکت کنیم تا مشکلات حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا