اخبار اقتصاد ایران

وضعیت مدیریت کارخانه «فولاد خزر» تا آخر هفته تعیین تکلیف شود

استاندار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان:

استاندار گیلان با تاکید بر اهمیت حمایت از تولید، کار و اشتغال در دولت سیزدهم از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خواستار رفع مشکل اقشار ضعیف شد. مدیریت و عدم انسجام هیئت مدیره شرکت فولاد خزر طی جلساتی تا پایان هفته. در مورد آن فکر کنید و آن را به یک تکلیف تبدیل کنید.

ایران تحلیل، اسدالله عباسی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: این شرکت در گذشته به دلیل بدهی یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی به شرکت برق و عدم پرداخت هزینه ها دچار مشکل شده بود. ادعاهای شرکت به ۲۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: در مصوبات این کارگروه مهلتی برای پرداخت معوقات برای این شرکت در نظر گرفته شد اما به دلیل عدم ایفای تعهدات و اختلافات سهامداران شرکت فولاد، پرداخت معوقات و مطالبات برق پرداخت شد. ، گاز و تسهیلات بانکی داده نشد و برق شرکت قطع و تولید متوقف شد. .

وی در این جلسه از هیات مدیره خواست تا سریعا این مشکلات را مشخص و مدیرعامل تعیین کنند.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید ضمن توجه به نیازها و حقوق کارگران در اولویت است، تاکید کرد: استانداری و کارگروه رفع موانع تولید به عنوان مدعی ورود کرده اند و این شرکت باید مدیرعامل، هیات مدیره خود را داشته باشد. مدیران و سهامداران در این هفته خود را شناسایی کرده است تا آسیب کمتری به معیشت کارگران این کارخانه وارد شود.

*در جذب سرمایه گذار و تسهیل سرمایه گذاری باید سخاوتمندانه و قانونمند عمل کرد

نماینده عالی دولت در گیلان در بخشی دیگر از این جلسه تاکید کرد: سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در این استان شناسایی و موانع پیش روی آنها برطرف شود و با جذب سرمایه گذار و ارائه تسهیلات لازم به آنها، درآمد حاصل از مردم استان باید افزایش یابد. داده ها و فضا را برای توسعه این منطقه فراهم می کند.

وی تصریح کرد: در این بخش برای جذب سرمایه گذار و تسهیل در سرمایه گذاری باید سخاوتمندانه و قانونمند عمل کرد تا افرادی که پشت خط هستند با معطلی و تعلیق مواجه نشوند و تسلیم نشوند.

استاندار گیلان در خصوص موضوع انتخابات گفت: هر کدام از ما وظیفه ای داریم; که باید بدون توجه به اختلافات سیاسی و سلیقه ای از دشمن اجازه سوء استفاده بگیریم. دشمن به دنبال ناامیدی است، مردم را دلسرد می کند، اما باید تلاش کنیم در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بخشی از جذب مشارکت در حوزه تولید صورت می گیرد، بنابراین باید تلاش کنیم مدیریت انرژی داشته باشیم و مصرف گاز و برق را در نظر بگیریم تا رضایت آحاد جامعه تامین شود.

سهامداران مجتمع ذوب فولاد کاسپین عبارتند از: موسسه جامعه امام صادق(ع)، شرکت لوتوس افلاک زرین و شرکت اروند پندار نیلوفر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا