اخبار اقتصاد ایران

وعده‌ای جدید برای پرداخت مطالبات گندمکاران :: افق میهن

معاون امور کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مطالبات گندم کاران تا پایان است. شهریور ماهانه پرداخت می شود، گفت: خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از مرز ۱۱ میلیون و ۱۱۲ هزار تن گذشت و پیش بینی می شود امسال بیشترین میزان تولید و خرید گندم را داشته باشیم.

به گزارش افق میهن، علیرضا مهاجر اظهار داشت: امسال با لطف و رحمت خداوند و تلاش کشاورزان و همکاران خرید گندم از مرز ۱۱ میلیون و ۱۱۲ هزار تن گذشت و با توجه به اینکه هم برداشت و هم خرید تضمینی گندم. تا آخر شهریور ادامه خواهد داشت، پیش بینی ما این است که امسال بالاترین میزان تولید و خرید را در تاریخ کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ادامه این روند تامین نهاده ها ضروری است، گفت: برای کشت پاییزه حدود ۸۰۰ هزار تن کود اوره، حدود ۶۰۰ هزار تن کود فسفاته و حدود ۳۵۰ هزار تن کود پتاس مورد نیاز است که در صورت تامین به بخش کشاورزی با ۸.۵ میلیون هکتار کشت پاییزه، شرایط خوبی برای کشور در سال های ۱۴۰۴-۱۴۰۳ فراهم شده است.

مهاجر تصریح کرد: امسال خرید جو از مرز ۴ میلیون تن گذشت و تولید برنج نیز بیش از ۷۰۰ هزار تن بود. همچنین میزان تولید کلزا دو برابر شد و در ذرت علوفه ای، شکر، پنبه و سایر محصولات افزایش داشتیم.

به گفته وی، در کشت پاییزه امسال حدود ۱۲ میلیون تن گندم، حدود ۳ میلیون تن برنج و ۵.۵ تا ۶ میلیون تن جو تولید می شود.

معاون وزیر زراعت اعلام کرد: با وجود تنگناهای موجود تاکنون ۹۴ همات مطالبات گندمکاران پرداخت شده و ۱۰۰ همات تا پایان باقی مانده است. شهریور پرداخت می شود همچنین در تلاش هستیم تا مطالبات کلزاکاران استان گلستان و سایر استان ها را پرداخت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا