اخبار اقتصاد ایران

وعده مدیرعامل توانیر: مشکل تامین انرژی واحد‌های تولیدی گیلان رفع می‌شود

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: طرح ملی خط چهار مدار رشت – انزلی – پرسر با بیش از هزار میلیارد تومان هزینه و سرمایه گذاری آبان این ماه به بهره برداری می رسد.

افق میهن، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در بازدید از پروژه سراسری خط انتقال چهار مداره رشت-انزلی-پرسار گفت: این پروژه انتقال برق ۶۰ کیلومتر طول دارد و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه و سرمایه گذاری دارد. ۹۳ درصد پیشرفت ساخت دارد که با افزایش کارگروه ها، آبان امسال به بهره برداری می رسد و در مدار شبکه سراسری قرار می گیرد.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: با اجرای این طرح ملی مشکل تامین انرژی واحدهای تولیدی گیلان حل می شود و مازاد مصرف انرژی تولیدی به سایر استان ها منتقل می شود.

وی با اشاره به احداث نیروگاه های جدید در گیلان بیان کرد: با توجه به ویژگی های خاص گیلان و با توجه به رشد صنعت، جمعیت گردشگری و رشد ۸ درصدی مصرف سالانه، بر اساس اولویت های وزارت نیرو، احداث نیروگاه های برق در استان گیلان انجام شد. نیروگاه های تجدیدپذیر در مقیاس کوچک برای گیلان در نظر گرفته شده است. و شرکت برق منطقه ای گیلان ۲۲ پروژه برای تامین برق مصرفی تابستان سال آینده در دست اجرا دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا