وعده نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان با ۳۰۰ خودروی وارداتی
مدیر کل تعاونی ها ، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد
مدیر کل تعاونی های گیلان ، کار و رفاه اجتماعی گفت: “ما آماده هستیم تا تعاونی های حمل و نقل عمومی استانی و حومه را با پنج وسیله نقلیه وارداتی با پنج سال نوسازی کنیم.”
علی لوگانی ، شنبه ، شنبه ، تیر در نشست هماهنگی نوسازی ناوگان حمل و نقل داخلی و حومه استان گیلان ، ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کشور و شهادت جمعی از هموطنان ، بر لزوم برنامه ریزی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل استانی و حومه در راستای شورای توسعه همکاری گیلان تأکید می کند.
مدیر کل تعاونی های گیلان ، کار و رفاه اجتماعی گفت: استفاده از ظرفیت تعاونی متمرکز بر مزایای استان در دستور کار قرار دارد و اظهار داشت: دو اتحادیه حمل و نقل در گیلان از جمله اتحادیه مالیات و اتحادیه اجاره ای و ۴ عضو با هم فعالیت می کنند ، بنابراین ما توانایی بازسازی این همکاری ها را داریم.
لوگانی گفت: از ظرفیت منطقه آزاد آنزالی برای واردات خودروها استفاده می شود و افزود که بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی استان از طریق صفر اتومبیل های وارداتی انجام می شود و زیر ۵ سال اتومبیل استفاده می شود. رانندگان قدرت مالی مناسب می توانند از اتومبیل های صفر استفاده کنند و رانندگان مالی کمتر می توانند از اتومبیل های عملکردی استفاده کنند.
وی خواستار بهره مندی از ظرفیت بانکها برای پرداخت تسهیلات نوسازی به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی استان شد و خاطرنشان کرد: در مرحله اول ، ما آماده هستیم تا ناوگان را با پنج وسیله نقلیه وارداتی با پنج سال کار ، از جمله ۲ واحد در بخش شهری و ۵ نفر در بخش حومه شهر نوسازی کنیم.
مدیر کل تعاونی های گیلان ، کار و رفاه اجتماعی همچنین از آمادگی خرید چهار وسیله نقلیه وارداتی برای حمل و نقل حومه از تسهیلات یادداشت ۲ و منابع دیگر خبر داد و اظهار داشت: برای نوسازی ناوگان تعاونی تاکسی و خطوط بین شهری ، ۵ میلیون دلار به کپسولهای جایگزینی اختصاص می یابد.
سلمان زارارئیس مجمع نمایندگان گیلان همچنین گفت که ناوگان حمل و نقل عمومی در استان نیست و می گوید: “لازم است ناوگان حمل و نقل را تعمیر و نوسازی کنید زیرا مربوط به زندگی انسان ها و معیشت رانندگان است.”
وی خواستار تأمین بودجه مشخص شده برای پرداخت تسهیلات نوسازی به رانندگان شد و افزود: استفاده از ظرفیت منطقه آزاد آنزالی تأثیر در این زمینه دارد.
ابراهیم نجفینماینده آستانا اشرفیه در مجمع مشاوره اسلامی همچنین ناوگان حمل و نقل را به عنوان یکی از شاخص های رفاه اجتماعی توصیف کرد و اظهار داشت: ما برای نوسازی ناوگان به امکانات بانکی نیاز داریم.
وی ماده ۵ قانون موانع تولید ، صندوق بهینه سازی انرژی ، ماده ۵ قانون سوابق دائمی ، قانون سازماندهی صنعت خودرو ، صندوق تحقیقات و توسعه وزارت بهداشت و توسعه ، از جمله منابع مالی مناسب برای امکانات پرداخت را شرح داد.
معاون رئیس کمیته توسعه مدنی ، گفت: ۸ تریلیون دلار اعتبار به بانک توسعه تعاونی داده شده است تا تسهیلات را به تعاونی ها بپردازد.
احمد رضا راجابیدبیر کمیسیون هماهنگی بانک گیلان همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را به عنوان پرداخت الکترونیکی و کاهش مبادله نقدی توصیف کرد و افزود: پرداخت تسهیلات برای خریدهای خودرو نیاز به تأمین مالی دارد.
وی امکانات اشتغال را به عنوان یکی از ظرفیت های نوسازی ناوگان حمل و نقل توصیف کرد و تأکید کرد که نوسازی ناوگان باید در یک مرحله پنج ساله انجام شود.