اخبار بورس

وقتی”گپارس” روی بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی دنیا را کم می‌کند!

چیزی را گزارش کنید اخبار بورسباور کنید، اتفاقات و عملکرد برخی از شرکت‌های بازار پایه فرابورس از وضعیتی تامل برانگیز و نگران‌کننده به موقعیتی مفرح و مفرح تبدیل شده است.

نفهمیدیم وعده های مدیران صرافی ها و سازمان بورس در خصوص واگذاری بسیاری از شرکت های بازار پایه به بازار توافقی در ماه های ابتدایی سال کجاست، اما به نظر می رسد شرایط معاملات برخی از شرکت ها فعالیت در این بازار به نقطه بحرانی رسیده است. .

شرکت هایی بدون دارایی قابل توجه، بدون درآمد عملیاتی و سود، با ۵ تا ۱۰ کارمند و با سرمایه اندک که معاملات آنها در بازار پایه فرابورس بیشتر شبیه شوخی است.

چه زمانی

دانشمندان شاغل در نهادهای بازار سرمایه کشور چگونه اطمینان حاصل می کنند که سهام شرکت هایی با تنها ۱.۵ میلیارد تومان سرمایه (معادل قیمت خودروی ساخت چین) در بازار سرمایه قابل معامله است؟ این سوال مطرح می شود این سوال در چند سال و چند ماه اخیر پاسخ داده شده است. آنها آنها را نداشتند.

به نظر شما شرکت های با سرمایه اندک که تحت تاثیر نقدینگی پایین قیمت هر سهم را بیش از ۲۰ هزار تومان ثبت می کنند، به نظر شما باید از چه کسانی سوال کرد؟

باور کنید در حالی که بررسی گزارش های مالی برخی از این شرکت ها باعث تقویت روحیه و شادابی ما می شود، نمی توان از آسیب هایی که معاملات این شرکت ها به اعتبار بازار سرمایه کشور وارد می کند به راحتی گذشت.

در گزارش چهارشنبه‌های داغ این هفته، تصمیم گرفتیم یکی از شرکت‌های حاضر در بازار پایه زرد بورس را برجسته کنیم.مجتمع های گردشگری و امور رفاهی نمایندگی پارس بیایید با نماد “Gepars” پرداخت کنیم.

ایجاد شغل یکی از دستاوردهای کلیدی این شرکت است:

شاید برایتان جالب باشد که شرکتی که قیمت سهام آن در چند روز اخیر به بیش از ۱۷ هزار تومان رسید تنها با ۴ نفر پرسنل گام بلندی در حل مشکلات اشتغال کشور برداشته است.

چه زمانی

جالب نیست؟ شرکتی به ارزش بیش از ۲۵۴ میلیارد تومان و ۴ کارمند. حدس زدن اینکه چه کسی در چه سمتی در شرکت کار می کند به جز حسابدار، مدیر عامل، منشی مدیرعامل کمی سخت است. تحصیلدار، مدیر منابع انسانی، معاون مدیر کل، مدیر سرمایه گذاری، امور سهام، مدیر قنات و… جایگاه نفر چهارم را چگونه می بینید؟

البته ممکن است برخی از دوستان فکر کنند که برای شرکتی که ماهیت سرمایه گذاری دارد، تعداد کارمندان چندان مهم نیست. در این زمینه لازم به ذکر است که بر اساس صورت های مالی سالانه حسابرسی شده، متاسفانه نه تنها شرکت های تابعه این شرکت فعال نیستند. اما آنها نیز هیچ کارمندی ندارند.

چه زمانی

و اما دارایی های بی شمار شرکت ۲۵۲ میلیارد تومانی «گردشگری و امور رفاهی کارگزاران پارس»

زمین و ساختمان:

بر اساس فایل منتشر شده در کدال، تنها دارایی این شرکت یک واحد مدیریتی ۱۱۰ متری است که طبق بندهای حسابرسی و افشای شرکت، این واحد ۱۱۰ متری نیز فاقد مدارک است.

چه زمانی

شرکت های تابعه:

شرکت های بزرگ توسعه گردشگری، گروه معدن، گروه مالی و گروه اقتصادی کارگزاران پارس، زیرمجموعه ها و یکی از زیرمجموعه های اصلی این شرکت هستند.

چه زمانی

در مورد این شرکت ها کافی است بدانید که این شرکت ها هیچ گونه فعالیتی انجام نمی دهند و کل سرمایه گذاری گپارس در این شرکت ها حدود ۴ میلیارد تومان است.

این شرکت ها نه تنها پرسنل ندارند، بلکه درآمد و فعالیتی هم ندارند و عملا شرکت کاغذی محسوب می شوند و در بهترین حالت ارزشی برابر با سرمایه پرداخت شده دارند.

سرمایه گذاری در سهام شرکت:

سرمایه گذاری اصلی این شرکت در سهام سایر شرکت های غیر بورسی را می توان سهم ۰.۸ درصدی سهام شرکت سیمان چابهار دانست که در صورت خوش بین بودن و در نظر گرفتن سود سال ۱۴۰۱ این شرکت، ارزش شرکت را افزایش می دهد. سهام تحت مدیریت گپارس حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان برآورد می شود.

همچنین ارزش کل پرتفوی سرمایه گذاری بورس این شرکت در پایان شهریور سال ۱۴۰۲ حدود ۹ میلیارد تومان را شامل می شود.

در واقع وظیفه و کار اصلی پرسنل فعال در این شرکت ایجاد و ساخت شهرهای توریستی نیست، بلکه خرید و فروش سهام و فعالیت در کانال های تلگرامی است.

درآمد عملیاتی: صفر

خوشبختانه یا متأسفانه شرکت مجتمع های گردشگری و امور رفاهی کارگزاران پارس تنها فعالیت های مربوط به موارد مندرج در اساسنامه شرکت را انجام می دهد.

بر اساس گزارشات مالی و اساسنامه شرکت، هدف اصلی فعالیت شرکت ساخت مجتمع‌ها و شهرهای توریستی است، اما با توجه به مشغله‌های بسیار زیاد کل نیروی کار و چهار نفر از شرکت بزرگ پارس، هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. دلالان

چه زمانی

این شرکت به جز خرید و فروش سهام (یا به قول معمولی ها سفته بازی) چه می کند؟

زیاد بدبین نباشید، اعضای هیئت مدیره و مدیران خلاق این شرکت پس از سال ها بیکاری در حوزه گردشگری به این نتیجه رسیده اند که پول در کشف معادن است.

به همین دلیل است که این افراد دوست داشتنی در سال های اخیر سرمایه گذاری های هنگفتی را برای تجهیز تیم های کامل اکتشاف معدن انجام داده اند که نتایج آن را احتمالا تا ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال آینده خواهید دید.

به عبارت دیگر، زمانی که مدیران این شرکت از جذب گردشگر و درآمدهای بالای آن ناامید شده بودند، در اقدامی منظم تصمیم گرفتند که فعالیت های ساخت اماکن گردشگری و دغدغه اصلی شرکت را نادیده گرفته و معدنکاری تخصصی را بسیج کنند. تیم ها در سه سال گذشته در طول سال ها، پیشرفت های شگفت انگیزی در جستجوی مواد معدنی ارزشمند در بیابان ها حاصل شده است. ثبت نام در شرق کشور

چه زمانی

از مجهزترین و بزرگترین تیم های اکتشاف معدن بهره مند شوید:

شاید یکی از جذاب‌ترین آن‌ها دیدن فداکاری شبانه‌روزی اعضای هیئت‌مدیره این شرکت و اطلاع‌رسانی از خدمات ارزنده این عزیزان در گزارش‌های فعالیت هیئت مدیره طی سه سال گذشته باشد. تلاش های غافلگیر کننده و سرسام آور شرکت های فعال در بازار سرمایه کشور.

مشاهده گزارش فعالیت هیات مدیره این شرکت و تشکیل گروه های فوق العاده این شرکت در جستجوی معادن ارزشمند برای هر خواننده ای خالی از لطف نیست.

بیایید به برخی از فعالیت های روزانه و امیدوارکننده این شرکت در سال مالی ۱۴۰۱ نگاهی بیندازیم.

چه زمانی

چه زمانی

چه زمانی

چه زمانی

برای روشن شدن موضوع و جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد بدبین و کج خلقی مانند نویسنده، بد نیست در مورد دستاوردهای متعدد تصاویر فوق کمی بیشتر توضیح دهیم:

۱- شفافیت نمونه از هیئت مدیره:

در واقع، تا به حال تابلویی را دیده‌اید که حتی عکس‌هایی از سنگ‌های جمع‌آوری‌شده از اکتشافات آن‌ها را به سهامداران نشان می‌دهد. درود بر زلالی تو و ذهن سپید و پاکت

۲- تجهیزات خارج از قاره آسیا:

همانطور که در تصاویر مشخص است، اعضای تیم اکتشاف این شرکت در هیچ منطقه ای لباس مشابهی نپوشیده اند. به عبارتی لباس و تجهیزات هر فرد با توجه به محدوده و موقعیت جغرافیایی انتخاب می شد. در یک منطقه اعضای تیم کلاه می‌گذارند، در یکی کلاه نمی‌گذارند، در یکی کلاه می‌گذارند. اما در یکی از آنها از کوله پشتی استفاده کردند.

لازم به ذکر است که دوستان می توانند به طور جدی به فکر تجهیزاتی مانند ماشین و تجهیزات مورد استفاده برای آوردن خود به این مکان باشند تا با سطح بالای تجهیزات مورد استفاده بیشتر آشنا شوند.

۳- تعداد افراد در تصاویر:

آیا به تعداد افراد در تصاویر توجه کرده اید؟ آیا می دانید حمل و نقل این همه متخصص به بیابان های شرق کشور چه مشکلاتی دارد؟

خدای نکرده فکر نکنید فقط دو نفر برای بررسی دقیق این مناطق فرستاده شده اند، یکی بالای گودال ها می ایستد و دیگری عکس می گیرد.

بسیاری از دانشمندان اکتشافی علاقه ای به گرفتن عکس های شخصی ندارند و احتمالا به همین دلیل اکثر اعضای تیم پشت دوربین بودند، به جز تصویر زیر که هیچ یک از دوستان نمی خواستند در عکس کاوش حضور داشته باشند.

چه زمانی

سوالاتی که ما را نگران کرده است:

۱- پول و سرمایه این پروژه ها از کجا تامین می شود؟

شرکتی که حتی پول اشتراک برای افزایش سرمایه نقدی خود را ندارد و در سال ۱۴۰۰ ۴ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۱ ۲۶ میلیون تومان دارد، سرمایه لازم برای اکتشاف ۴۰۰۰ هکتار بیابان را از کجا خواهد آورد؟ ?

چه زمانی

باور کنید تندیس تک تاک شما عزیزان باید به عنوان نماد اعتماد به نفس بالای شرکت قرار گیرد.

البته همه چیز نقدی نیست چرا که این شرکت می تواند هزینه های اکتشاف خود را از سرمایه ۱.۵ میلیارد تومانی شرکت یا ۴ میلیارد تومان از زیرمجموعه ها تامین کند.

۲- چقدر سریع این پروژه ها را سودآور می کنید؟

نگاهی گذرا به گزارش فعالیت هیئت مدیره در سه سال ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نشان از سرعت شگفت انگیز مدیران این شرکت در تصمیم گیری ها و پروژه های برنامه ریزی شده دارد.

• تبلیغات در سال ۲۰۱۹: اولین ثبت نام

چه زمانی

چه زمانی

• اقدام در سال ۱۴۰۰: برنامه ریزی برای بازدید میدانی

چه زمانی

چه زمانی

• اقدام ۱۴۰۱: بازدید میدانی

چه زمانی

چه زمانی

• اقدام احتمالی در سال ۱۴۰۲: مراجعه مجدد به میدان، حرکت از مشهد به تهران جهت تماس با وزارت صنعت جهت اخذ مجوز.

چه زمانی

• اقدام احتمالی در سال ۱۴۰۳: بازگشت از تهران به مشهد

چه زمانی

آخرین کلمه:

با خواندن گزارش های مالی طنز این شرکت، چندین سوال به ذهنم می رسد که مایلیم با شما در میان بگذاریم:

۱- چرا اکثر شرکت های مشهدی با مشکلات جدی مواجه هستند؟

پدیده شاندیز، سرمایه گذاری کوه نور کم بود. شرکت امور رفاهی کارگزاران پارس نیز اضافه شد.

۲- تا چه زمانی باید بر معاملات چنین شرکت های بی کیفیتی در بازار پایه فرابورس نظارت داشته باشیم؟

۳- سهامداران و سرمایه گذاران با چه امیدی پول و سرمایه خود را صرف خرید سهام این گونه شرکت ها می کنند؟

اخبار بورسرسانه تخصصی بازارسرمایه برای شفافیت بیشتر و شفاف سازی مسیر سرمایه گذاری سهامداران آماده است تا پاسخ های مردم و نهادهای ذکر شده در مقاله را درج کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا