ارزهای دیجیتال

وقتی خرما پلی برای ورود خودرو می‌شود

رئیس انجمن ملی تاریخ گفت: ورود تولید کنندگان خودرو به داده های صادراتی نتیجه قوانین غیرمعمول مانند “صادرات برای واردات” است و افزود که انجمن تاریخ باید با تولید کنندگان خودرو موافق باشد تا تولید کنندگان خودرو از تاریخ واردات و خودرو وارد شوند.

محسن رشید فرخی ، رئیس انجمن تاریخ ، وضعیت فعلی بازار تاریخ و صادرات محصول را توضیح داد: “معضل جدید بازار تاریخ و روند صادرات آن به این دلیل است که تولید کنندگان خودرو وارد قسمت صادرات می شوند.” این نتیجه یک سری از قوانین اقتصادی غیر متعارف است که منجر به ناهنجاری های جدید به جای تسهیل تجارت شده است.

رشید فرخی به اقتصاد معاصر گفت كه مقررات مانند “صادرات” باعث شده است كه فعالان اقتصادی كه دانش تخصصی در زمینه كشاورزی ندارند ، به منظور افزایش تعهدات ارزی خود ، صادر و خشک شوند. این گروه ، عمدتا از صنعت خودرو ، هیچ مهارت و تجربه بازار در تجارت کشاورزی ندارد. نتیجه این است که شما داده ها را به سرعت و حتی با قیمت های بیش از قیمت بازار خریداری می کنید و سپس محصول را با هر هزینه ای برای بازگرداندن ارز صادرات به بازارهای خارجی تحویل می دهید.

وی افزود: این روند نه تنها کیفیت و وام صادرات ایران را تضعیف می کند ، بلکه تاریخ صادرات تاریخ را در افراد حرفه ای نیز انجام می دهد.

قرارداد مشترک برای داده ها و صنعت خودرو به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار آمریکا

رئیس انجمن ملی تاریخ های ایران گفت: برای سازگاری با قوانین موجود ، انجمن تاریخ مجبور بود با تولید کنندگان خودرو موافقت کند. پس از توافق ، تولید کنندگان خودرو می توانند قطعات و اتومبیل ها را از محل صادرات تاریخ وارد کنند. اولین قرارداد مشترک برای تاریخ و انجمن صنعت خودرو ۲۰۰ میلیون دلار آمریکا تخمین زده می شود و در صورت موفقیت مکانیسم می تواند در سالهای آینده افزایش یابد.

رشید فرخی تخمین زد که صادرات داده های ایران می تواند در شرایط عادی و بدون دخالت دولت به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار در سال برسد. حتی با حمایت مناسب از دولت و از بین بردن قوانین بی ثبات ، امکان افزایش به ۱ میلیارد دلار در پنج سال آینده وجود دارد.

رشید فرخی تأکید کرد: مشکل اصلی در خود قوانین نهفته است. بسیاری از قوانین صادرات کشور نیاز به تغییر اساسی دارند ، با حجم بالایی از ممنوعیت صادرات و محدودیت هایی که اعتماد به بازارهای هدف را پس می گیرند. در صورت ممنوعیت صادرات شبه ، هیچ نمایندگی نمی تواند برای آینده برنامه ریزی کند.

مکان خوبی برای داده های ایرانی در بازار گلف

وی در ادامه به بازارهای هدف داده های ایران اشاره کرد و گفت: “پس از محکم شدن تحریم ها ، بسیاری از بازارهای سنتی در آمریکای شمالی از بین رفتند و به آسیای میانه ، روسیه ، آسیای شرقی ، هند ، چین ، گلف فارسی و پاکستان صادر شدند.” هنوز صادرات به اروپا وجود دارد ، اما گروه کاهش یافته است.

رشید فرخی در مورد وضعیت تولید تاریخ در کشور گفت: ایران سالانه بین یک میلیون تا ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰۰۰۰ تن تولید می کند و در رابطه با تولید دومین بزرگ جهان است. حدود ۷۰ ٪ از این محصول برای مصرف داخلی اختصاص داده شده و تنها ۳۰ ٪ صادر شده است.

رئیس انجمن تاریخ همچنین به مشکل قیمت اشاره کرد و گفت که علی رغم تغییر آب و هوا و کمبود آب که باعث کاهش کیفیت داده ها در برخی مناطق جنوبی شده است ، هنوز هم انواع و انواع مختلفی وجود دارد که می تواند تمام نیازهای بازارهای جهانی را پوشش دهد.

به گفته رشید فرخی ، داده های ایران در بازارهای خارجی بسته به نوع و کیفیت بین ۱ تا ۵ دلار آمریکا فروخته می شود.

منبع: tasnim

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا