ترندهای روز

وقتی موتور هلیکوپتر هاشمی در آسمان خاموش شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

آیت الله هاشمی در خاطرات روز دوازدهم تیر وی در سال ۶۹ جزئیات حادثه را برای ناو هلیکوپتربر خود تشریح کرد.

متن کامل یادداشت رئیس جمهور به شرح زیر است:

در اخبار صبح، صدها زائر مکه در تونل تازه ساخته شده بین مکه و عرفات کشته شدند. بر اساس اعتراف رسمی عربستان سعودی تا شب، مشخص شد که تعداد قربانیان به ۱۴۲۶ نفر رسیده است. خبر دیگر اینکه کنگره حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی با افول و تضعیف حزب شروع به کار کرده است.

با هلیکوپتر از [اردوگاه]منظره به مناطق زلزله زده پرواز کردیم. وزیر کشور و معاونانش و محسن همراهش بودند. اطراف منطقه آبیک [در نزدیکی قزوین]خاموش شدن موتور هلیکوپتر در فضا؛ همانجا در یونجه زار کنار کارخانه سیمان آبیک فرود آمدیم. چون هلیکوپتر دو موتوره بود خوب پیش رفت. وقتی فرود آمد چند متری روی زمین کشیده شد و آرام گرفت. بالگرد شنوک که حامل همراهان بود در آنجا فرود آمد و با آن به سفر ادامه دادیم. اصحاب گیج شدند.

قرار بود ابتدا در رازبیان و سپس در رودخانه قزوین بنشینیم که به دلیل ابری بودن منطقه، بالگردها نتوانستند وارد شوند. باید از قسمت سوم برنامه شروع می کردیم. در روستای بیگ کندی در منطقه ققاازان تاکستان فرود آمدیم. مردم جمع شده بودند. این روستا ۲۱۵ خانوار داشته که تقریباً تمام خانه‌ها ویران شده و همه مردم در چادر زندگی می‌کنند. تعداد کمی تلفات داشت: ۱۲ نفر. مردم احساسات پرشور خود را ابراز می کردند. من با آنها صحبت کردم. آرزوی اصلی آنها ساخت مسکن مناسب است و عده ای می خواستند روستا را به کنار جاده منتقل کنند. از کمک ها راضی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا