بانک و بیمه

وقت خرید صندوق های طلا رسیده است؟

هادی بهرامی; بازار: صندوق طلا نوعی صندوق سرمایه گذاری کالایی قابل معامله در بورس است که حداقل ۷۰ درصد سرمایه تامین کنندگان نقدینگی را در گواهی سپرده سکه و شمش طلا سرمایه گذاری می کند. ورود صندوق‌های سهام، اوراق با درآمد ثابت و به‌ویژه طلا و زعفران به بورس، اقدامی مؤثر برای جذب نقدینگی در بورس است که به دلیل مدیریت بهتر دارایی‌ها، سودآوری و جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران دارد. در زیر، قیمت فنی سه صندوق برتر را از نظر NAV و بازگشت تحلیل می‌کنیم تا به سرمایه‌گذاران کمک کنیم تا تصمیمات مالی آگاهانه‌تری بگیرند.

مزایای صندوق های سرمایه گذاری طلایی
۱- کاهش ریسک: صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک طلا برخلاف طلای فیزیکی هیچ خطر ذخیره، انتقال و سرقت ندارند.

۲- سرمایه گذاری با مبالغ کم: حتی با ۵۰۰۰۰۰ تومان هم می توانید در صندوق های طلا سرمایه گذاری کنید.

۳- مدیریت حرفه ای: با سرمایه گذاری در صندوق های طلا، پول خود را به مدیران حرفه ای می سپاریم.

۴- نقدینگی مناسب: هر زمان که بخواهیم می توانیم سرمایه خود را از صندوق طلا برداشت و به نقد تبدیل کنیم.

نکته آموزشی
با توجه به ویژگی های خوب صندوق های سرمایه گذاری مشترک در بورس، می توانید برای حفظ ارزش پول، به صورت غیرمستقیم در طلا، زعفران، سهام و اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید. به دلایل مختلف بهتر است در میان مدت و بلندمدت در صندوق ها سرمایه گذاری کنید و قبل از خرید حتماً علاوه بر پارامترهای دیگر مانند پارامترهای فنی، نرخ دلار و اونس طلای جهانی، حباب و ترکیب دارایی صندوق را بررسی کنید. در سوال. .

۱- جعبه طلای نیلوفر آبی
قیمت صندوق طلای لوتوس پارسیان در ۳۰ روز گذشته ۲.۳ درصد افزایش و در ۹۰ روز گذشته ۱۳.۸ درصد کاهش داشته است که در حال حاضر در محدوده ۲۶۱۴۰ تومان قرار دارد. با حفظ حمایت استاتیک اصلی قابل اعتماد ۲۵۴۰۰ تومان، قیمت می تواند تا اهداف ۲۸۰۰۰ و ۳۰۰۰۰ تومان افزایش یابد. در غیر این صورت، اگر این حمایت از بین برود، خطر کاهش بیشتر به سطوح عمیق تر وجود دارد.

۲- صندوق پولی مفید
قیمت صندوق عیار مفید در ۳۰ روز گذشته ۳ درصد افزایش و در ۹۰ روز گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است که در حال حاضر در محدوده ۹۷۶۰ تومان قرار دارد. قیمت می تواند با حفظ حمایت ثابت استاتیک اصلی ۹۵۰۰ تومان تا اهداف ۱۰۲۰۰ و ۱۱۶۰۰ تومان افزایش یابد. در غیر این صورت، در صورت از بین رفتن حمایت مذکور، ممکن است تا سقف ۸۷۰۰ تومان کاهش بیشتری داشته باشد.

آیا زمان خرید وجوه طلا فرا رسیده است؟

۳- صندوق آگاهی
قیمت صندوق مشگل آقا در ۳۰ روز گذشته ۲.۸ درصد و در ۹۰ روز گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است که هم اکنون در محدوده ۲۹۷۵ تومان قرار دارد. با حفظ حمایت استاتیک اصلی قابل اعتماد ۲۸۷۰ تومان، قیمت می تواند تا اهداف ۳۱۵۰ و ۳۴۹۰ تومان افزایش یابد. در غیر این صورت، اگر این حمایت از بین برود، خطر کاهش بیشتر به سطوح عمیق تر وجود دارد.

آیا زمان خرید وجوه طلا فرا رسیده است؟

اخرین حرف
با توجه به افزایش قیمت جهانی اونس طلا و اصلاح قیمت دلار آزاد به زیر ۵۹ هزار تومان، به نظر می رسد زمان خرید وجوه طلا بر اساس حمایت مطمئن فرا رسیده است. حداقل قیمت مناسب برای خرید صندوق طلا ۲۵۴۰۰ تومان، صندوق مفید ۹۵۰۰ تومان و صندوق دانش ۲۰۰۰۸۷۰ تومان است که می تواند در کوتاه مدت قیمت را به سمت اهداف بالاتر سوق دهد. تحلیل ها در مدت کوتاهی به روز شد و از نظر فنی سیاست های کلان اقتصادی، تحلیل بنیادی وجوه، دلار و طلا لحاظ نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا