محیط زیست

وقوع رگبار و رعدوبرق طی ۲ روز آینده در ۹ استان کشور / دمای هوای اهواز روی مدار ۴۹ درجه

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار افق میهن با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: طی دو روز آینده در شمال استان های آذربایجان غربی و شرقی برخی نقاط گیلان، مازندران، اردبیل، ارتفاعات … استان‌های البرز، تهران، سمنان، گلستان و روزهای شنبه و یکشنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و ارتفاعات استان‌های سمنان و گلستان، دوشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل در برخی ساعات، به خصوص در بعدازظهر و شب رگبار باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید. به طور موقت در برخی نقاط گرد و خاک و در برخی نقاط تگرگ پیش بینی می شود.

وی افزود: طی سه روز آینده در شرق و بخش‌هایی از استان‌های سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، تهران، خوزستان و ایلام وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در ساعاتی پیش‌بینی می‌شود. خلیج فارس و شرق دریای عمان. طی سه روز آینده هوا طوفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی افزود: وضعیت جوی کنونی اهواز به عنوان گرم ترین مرکز استان کشور صاف و کمی ابری همراه با مه صبحگاهی، بعدازظهر وزش باد با احتمال وزش باد. گرد و غبار با حداکثر دمای ۴۹ درجه سانتیگراد. پیش بینی می شود و وضعیت فعلی آسمان تهران صاف تا نیمه ابری و گاهی وزش باد با حداکثر ۳۸ و حداقل ۲۶ درجه سانتی گراد است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان صاف و غبارآلود است که وزش باد از بعد از ظهر و گاهی وزش باد و گرد و خاک با حداکثر ۴۲ و حداقل ۲۳ درجه سانتیگراد و در روز جمعه صاف و غبارآلود همراه با وزش باد است. از بعدازظهر وزش باد و گاهی وزش باد و گرد و خاک با حداکثر ۴۰ و حداقل ۲۳ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا