محیط زیست

وقوع طوفان‌های لحظه‌ای همراه با بارش و صاعقه آسمان اصفهان را در برمی‌گیرد

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی فعالیت سامانه ناپایدار تا دوشنبه هفته آینده را به صورت امواج گذرا و متناوب نشان می دهد.

وی افزود: بر این اساس از بعدازظهر امروز و در شب افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و رگبار لحظه ای در شمال و شرق و تا حدودی در مرکز همراه با گرد و خاک، کاهش دید، رگبار و رعد و برق انتظار می رود. و احتمال بارش تگرگ در مناطق پیش بینی شده است. خواهد بود

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: اوج فعالیت و گسترش این سامانه از نظر بارندگی طی امروز و فردا در اکثر مناطق استان به ویژه شمال کشور است. ، نواحی غربی و تا حدودی مرکزی.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده مناطق شمالی و شرقی درگیر فعالیت این سامانه خواهند شد. از نظر وزش باد تا روز یکشنبه هفته آینده اکثر مناطق استان در ساعات بعدازظهر درگیر می شود و بیشترین سرعت در نواحی شمالی و شرقی با گرد و غبار محلی همراه است.

امینی افزود: مخاطرات مرتبط با این سامانه اختلال در تردد جاده ای شمال و شرق استان، طغیان معابر، مسیل ها و رودخانه های فصلی، شکستن درختان فرسوده و سقوط یا پرتاب اشیاء از ارتفاع، صاعقه و خسارت ناشی از آن است. تگرگ.

وی درباره اخطار نارنجی رنگ با تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری های محلی از ظهر امروز تا پایان ساعت دوم گفت. خرداد وی در استان گفت: فعالیت این سامانه همراه با ناپایداری های محلی، رگبار باران و رعد و برق، تگرگ، مه، رعد و برق و وزش باد شدید تا شدید نیمه شمالی استان اصفهان را فرا می گیرد. تشدید ناپایداری ها به ویژه در ارتفاعات آران و در بیدگل، اردستان، خوانسار، کاشان، گلپایگان، مهاباد، شاهین شهر و میمه نطنز با درود و نایین اتفاق خواهد افتاد.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص اختلالات سفر، کاهش دید، لغزندگی معابر، آبگرفتگی معابر، آبگرفتگی معابر روانابطغیان مسیل ها، طغیان رودخانه های فصلی، رعد و برق، تگرگ، آسیب به سازه های موقت مانند تابلوها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و در مناطق کوهستانی، احتمال ریزش سنگ و خسارت به محصولات باغی و کشاورزی، به خصوص در کوهپایه ها داده شده.

وی تصریح کرد: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، ممنوعیت کمپینگ در حاشیه و بستر رودخانه ها، کانال ها و فعالیت های کوهنوردی، لزوم خودداری از چرا تردد دام و عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبراه ها و به ویژه در مناطق سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن های پرورش و استفاده از محلول های ضد استرس در باغ و گیاهان زراعی، احتیاط در تردد دامداران و توصیه می شود عشایر هنگام صعود به ارتفاعات و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها از محصولات کشاورزی مراقبت کنند.

امینی با بیان اینکه فردا صبح دمای هوا بین یک تا دو درجه سانتیگراد کاهش می یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز به ۳۱ درجه سانتیگراد و کمینه دمای فردا صبح به ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: خوردن و کویر با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با دمای ۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا