ترندهای روز

ویتامین‌های A ، B۱ ، B۲ ، C و E در یک نوع آجیل

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

فندق سرشار از ویتامین های A، B1، B2، C و ویتامین E به همراه مواد معدنی از جمله کلسیم، فسفر، آهن، گوگرد، منیزیم، روی و پتاسیم است.

۱۰۰ گرم مغز فندق ۶۰۰ کالری، ۱۰۰ گرم فندق با پوست ۳۰۰ کالری و در یک مغز آن ۱۰ کالری وجود دارد. این آجیل سرشار از چربی های سالم و غنی شده با اسیدهای چرب غیراشباع یعنی چربی های خوب است و مصرف آن در کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) و بهبود سلامت قلب موثر است.

اسید اولئیک موجود در روغن فندق از افزایش کلسترول خون جلوگیری می کند، همچنین در تنظیم قند خون موثر است و حاوی آپوپروتئین A-1 است که در پیشگیری از بیماری های ورید نقش دارد و از افزایش آپوپروتئین B جلوگیری می کند. برای بدن مضر است.

ویتامین های A، B1، B2، C و E در یک نوع آجیل

در روغن فندق اسید چرب مفیدی به نام اسید لینولئیک وجود دارد که نقش بسیار مهمی در رشد و سلامت اندام ها دارد.

فندق بخورید لاغر شوید

مصرف فندق به دلیل داشتن فیبر باعث احساس سیری طولانی مدت در فرد می شود و راهی برای جلوگیری از پرخوری و در نتیجه کاهش وزن محسوب می شود.

اگر شیر نمی خورید فندق بخورید

هر وعده فندق ۳۲ میلی گرم کلسیم به بدن می رساند که سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد و افرادی که لبنیات مصرف نمی کنند می توانند از این مغز برای دریافت کلسیم استفاده کنند.

جوانی و زیبایی پوست با فندق

ویتامین E موجود در فندق با علائم پیری پوست مانند لکه ها و خطوط تیره و چین و چروک مبارزه می کند و در جوانسازی پوست نقش بسزایی دارد. علاوه بر این، یک محافظ قوی برای پوست در برابر آسیب های خورشید نیز محسوب می شود، مصرف فندق راهی عالی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش است.

با فندق با فشار خون مبارزه کنید

مصرف فندق حدود ۴۶ میلی گرم منیزیم به بدن می رساند که با کاهش فشار خون و خطر ابتلا به دیابت مرتبط است.

با این آجیل سرطان را شکست دهید

بتا سیتوسترول موجود در فندق تاثیر شگفت انگیزی در کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان دارد. همچنین این آجیل سرشار از ویتامین E است و اگر سرطان در بدن ایجاد شده باشد، ویتامین E با سلول های سرطانی مبارزه می کند.

فندق و تقویت عملکرد مغز

ویتامین E موجود در فندق دارای خواص ضد التهابی است و سطح استرس و اضطراب را کاهش می دهد و در نتیجه بر سلامت مغز تأثیر می گذارد. علاوه بر این، فندق منبع غنی از ویتامین های B1، B2 و B6 است که برای حفظ سلامت مغز ضروری است و خون سازی به ویژه در کودکان در حال رشد ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا