ترندهای روز

ویدیو/ دورهمی میلیاردیِ مهران مدیری و چند آدم معمولی پرسروصدا شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

مهران مدیری پس از مسابقه «اسکار» با رقابتی جدید به نام «گل یا پوچ» به نمایش خانگی بازگشت اما این بار تنها به عنوان مجری در این مسابقه حضور دارد. همچنین بر خلاف «اسکار» و بسیاری از مسابقات، «گل یا پوچ» نمونه خارجی ندارد. همانطور که از نام این مسابقه پیداست، «گل یا پوچ» برگرفته از بازی معروف ایرانی است و نیک یوسفی که به ساخت ویدیو در اینستاگرام شهرت دارد، کارگردانی آن را نیز بر عهده داشته است.

مهران مدیری میلیاردر دورهمی و عده ای از مردم عادی سر و صدا کردند

شرکت کنندگان «گل یا پوچ» چهره های معروفی نیستند و دو گروه از شرکت کنندگان عمومی برای کسب جایزه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی با یکدیگر رقابت می کنند. دیروز قسمت اول این مسابقه در نمایش خانگی منتشر شد و مهران مدیری به نمایش خانگی آمد. این کارگردان در حال حاضر فیلم «ساعت ۶ صبح» را به عنوان کارگردان و بازیگر روی اکران سینما دارد و همزمان در سینماها و نمایش های خانگی قابل مشاهده است. روزنامه خراسان به بهانه انتشار «گل یا پوچ» در مطلبی با عنوان «بازی ملی یک و نیم میلیاردی با مهران مدیری» به قلم مائده کاشیان به بررسی کیفیت آن پرداخته است.

یک گل یا پوچ کمی پیچیده

ماهیت مسابقه “Goal Ya Poch” بازی معروف Goal Ya Poch است. یک گروه گل را در دست دارند و گروه مقابل باید حدس بزنند که گل در دست چه کسی است، اما برای علاقه بیشتر قوانین خاصی برای بازی در نظر گرفته شده است. مثلا اشتباه تیمی که هدف دارد و به هدف می رسد نکته خاصی ندارد اما حدس زدن گل به صورت ضرب یک امتیاز دارد. هر گروه همچنین دارای پنج کارت است که با استفاده از آنها می توان گل را راحت تر پیدا کرد. قوانین بازی به خوبی طراحی شده اند و گل یا مزخرفات را از شکل ساده و یکنواخت آن حذف کرده اند.

رقابت طولانی و عدم هیجان

اگرچه اشاره کردیم که طراحی بازی خوب است و تنوع جالبی در این بازی وجود دارد، اما مسابقه “هدف یا احمق” برای مخاطبی که خارج از بازی است و آن را در قالب یک بازی تماشا می کند هیجان خاصی ندارد. نمایش می دهد، بنابراین مخاطب ممکن است از تماشای آن خسته شود. بگذار این رقابت برود. یکی دیگر از نقاط ضعف مسابقه، مدت زمان طولانی آن است. استراتژی شرکت کنندگان برای یافتن هدف، تجربه آنها در این زمینه و نکاتی که در تمرینات قبل از مسابقه، در عملکرد گروه رقیب یافته اند جالب و آموزنده است، اما نشان دادن صحبت شرکت کنندگان در مورد رقبا و بازی در پشت صحنه زمان مسابقه را طولانی می کند و جذاب نیست. این مشکل یک بازی سرگرم کننده و سرگرم کننده مانند جوکر است، چه برسد به یک بازی با ساختار ضربه یا از دست دادن.

طراحی دکور، شاید تنها نقطه پشتیبانی برنامه

دکور مسابقه «گل یا پوچ» مانند یک کافه قدیمی طراحی شده است و شرکت کنندگان بازی دور یک میز چوبی بزرگ می نشینند. این فضا برای بازی گل یا پوچ مناسب است و طراحی دکور مسابقه یکی از نقاط قوت آن است. ناگفته نماند که فضای مسابقه بسیار تاریک و سیاه است و بهتر بود از نور بیشتری در دوردست استفاده می شد. سهیل دانشراقی طراح صحنه سینما با تجربه که بهترین طراحی صحنه سیمرغ را برای فیلم «روزی روزی آبادان» در کارنامه خود دارد، طراحی صحنه «گل یا پوچ» را بر عهده داشت.

مهران مدیری میلیاردر دورهمی و عده ای از مردم عادی سر و صدا کردند

با اجرای مهران مدیری

مهران مدیری به عنوان مجری مسابقه این مسابقه را هدایت و شرکت کنندگان را راهنمایی می کند. «گل یا پوچ» مسابقه مفرحی نیست و برخلاف تصویری که از او داریم، مدیری این بار در «گل یا پوچ» بازی جدی و رسمی دارد. طبق آنچه در قسمت اول دیدیم، در این مسابقه خبری از طنز و کنایه نبود. در مجموع مهران مدیری به عنوان مجری، حضور چندان تاثیرگذاری در روال بازی نداشت و جز اعلام کارت های شرکت کنندگان و تذکر زمان باقی مانده، نقش تعیین کننده ای در مسابقه نداشت. البته در مواقع لزوم مدیری برای گروه بازنده که از مسابقات عقب مانده بودند توصیه هایی داشت و مشکل کار آنها را هم گوشزد می کرد. اما فعلا طبق آنچه در ابتدای مسابقه دیدیم، «گل یا پوچ» اختیار خاصی به یک مدیر نمی دهد و او را با چالش خاصی مواجه نمی کند.

مهران مدیری میلیاردر دورهمی و عده ای از مردم عادی سر و صدا کردند

واکنش کاربران به این نمایش بازی چیست؟

ترلان: دوست دارم بمیرم وقتی فکر میکنی هیچ آدم با استعداد و هنرمند و باسوادی تر از نیک یوسفی و ایرج طهماسب و مهران مدیری و عادل فردوسی پور و امثال اینها نیست که سانسور کننده خودشان نباشند، در خانه بمانند. و از هنر خود برای پول استفاده کنند. در آوردن

سامی: با وجود توپ اولیه و ایده عالی، بازی گل یا مزخرف واقعاً از نظر برنامه نویسی فاجعه است. حیف که این همه تزیین و چراغ و … ربطی به تم این بازی شاد و مفرح و صمیمی و قدیمی ندارد.

و علیرضا: گل یا پوچ مدیری و نیک یوسفی شاید به فرصت نیاز داشته باشند. شاید بد نبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا