ترندهای روز

پادشاه انگلیس، رکورد مادرش را شکست

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ثروت شخصی چارلز سوم در سال گذشته با جهش ۱۰ میلیون پوندی به ۶۱۰ میلیون پوند افزایش یافت و او را به مراتب از مادرش ملکه الیزابت دوم با دارایی خالص ۳۷۰ میلیون پوند ثروتمندتر کرد.

پادشاهی که کمتر از دو سال پیش بر تخت سلطنت نشست، در فهرست ۳۵۰ فرد و خانواده ثروتمند بریتانیا در رتبه ۲۵۸ قرار دارد. رتبه او سال گذشته در این لیست ۲۶۳ بود.

پادشاه انگلیس رکورد مادرش را شکست

فهرست ثروتمندان ساندی تایمز نشان می دهد که چارلز سوم از افزایش دارایی خالص خود سود برده است.

گفته می شود که املاک خصوصی به ارث رسیده توسط پادشاه بریتانیا، از جمله کاخ ساندرینگهام در جزایر نورفولک و قلعه بالمورال در آبردین شایر، که به مادرش ملکه فقید انگلستان تعلق داشت، بیشتر دارایی های او را تشکیل می دهند.

پادشاه انگلیس رکورد مادرش را شکست

روزنامه ساندی تایمز برای ارزیابی ثروت پادشاه انگلیس، تنها دارایی‌های شخصی و دارایی‌های مربوط به املاک تاج، دوک نشین لنکستر و جواهرات تاج پادشاهی را به عنوان امانت در نظر گرفت. شامل نمی شود

ثروت تخمینی پادشاه، که بنا بر گزارش ها از ترکیب ارث، املاک و سرمایه گذاری ها حاصل شده است، به طور قابل توجهی بیشتر از ثروت الیزابت دوم است.

پادشاه انگلیس رکورد مادرش را شکست

گفته می شود که دارایی ملکه فقید انگلیس در سال ۲۰۲۲، ۳۷۰ میلیون پوند بوده است. در حال حاضر ثروت چارلز ۲۴۰ میلیون پوند بیشتر از ثروت مادرش تخمین زده می شود که در سال ۲۰۲۴ از ۶۰۰ میلیون پوند به ۶۱۰ میلیون پوند افزایش یافته است.

ثروت شخصی ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا و همسرش آکشاتا مورتی از ۵۲۹ میلیون پوند به ۶۵۱ میلیون پوند افزایش یافته است و امسال ثروت خالص این زوج از پادشاه پیشی گرفته است.

به عنوان شاهزاده ولز، چارلز سالانه حدود ۲۳ میلیون پوند درآمد خصوصی از دوک نشین کورنوال دریافت می کرد.

پادشاه انگلیس رکورد مادرش را شکست

بخشی از این درآمد صرف هزینه های غیررسمی چارلز و خانواده اش و بخشی نیز صرف هزینه های رسمی کارکنان شخصی، دفتر و اقامتگاه های رسمی وی می شد.

فهرست ثروتمندان سالانه ساندی تایمز روز جمعه منتشر شد. این فهرست ثروت ۳۵۰ فرد و خانواده ثروتمند بریتانیا را بر اساس ثروت قابل شناسایی، از جمله زمین، املاک و دارایی های دیگر مانند هنر و اسب های مسابقه یا سهام نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا