فناوری

پادشاه انگلیس در بیمارستان بستری شد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایرنا: کاخ سلطنتی انگلیس روز جمعه اعلام کرد که چارلز سوم، پادشاه ۷۵ ساله این کشور برای درمان پروستات در بیمارستان بستری شده است.

در بیانیه کاخ باکینگهام به نام بیمارستان اشاره ای نشده و آمده است: پادشاه صبح امروز برای درمان برنامه ریزی شده در بیمارستانی در لندن بستری شد.

رسانه های انگلیسی می گویند که او هنگام ورود به بیمارستان کلینیک لندن دیده شده است. این همان بیمارستانی است که عروسش (همسر ولیعهد) برای درمان عوارض شکمی در آن بستری شده است. گفته می شود چارلز قبل از بستری شدن در بیمارستان با او ملاقات کرده است.

کاخ باکینگهام برای جلوگیری از حدس و گمان در مورد سلامت پادشاه ادعا کرد که این درمان مطابق با آنچه که سایر مردان به طور طبیعی تجربه می کنند است، “اما مشارکت های عمومی پادشاه به طور موقت به حالت تعلیق در خواهد آمد”.

چارلز در سپتامبر ۲۰۲۲ پس از مرگ مادرش، الیزابت دوم، بر تخت سلطنت نشست. از آن زمان، اعتراضات علیه مراسم تدفین در بحبوحه مشکلات اقتصادی کشور بالا گرفت و جنبش ضد سلطنتی موسوم به “جمهوری” تظاهرات اعتراضی متعددی را ترتیب داد.

این جنبش که هزاران عضو و ده‌ها هزار هوادار دارد، سال‌هاست که خواستار برگزاری همه‌پرسی درباره آینده سلطنت بریتانیا بوده و تاکید دارد که این نظام یادآور ظلمی است که پادشاهان بریتانیا بر مردم روا داشته‌اند. .

از آن زمان، اعتراضات علیه مراسم تدفین در بحبوحه مشکلات اقتصادی کشور بالا گرفت و جنبش ضد سلطنتی موسوم به “جمهوری” تظاهرات اعتراضی متعددی را ترتیب داد. این جنبش که هزاران عضو و ده‌ها هزار هوادار دارد، سال‌هاست که خواستار برگزاری همه‌پرسی درباره آینده سلطنت بریتانیا بوده و تاکید دارد که این نظام یادآور ظلمی است که پادشاهان بریتانیا بر مردم روا داشته‌اند. .

ماجرای اعتراض به قتل «کریس کابا» شهروند سیاهپوست بریتانیایی که توسط پلیس لندن کشته شد نیز به همین دوران بازمی گردد. کعبه در ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پلیس اعلام کرد که در حال بررسی دلایل جنایت و اینکه آیا این قتل دارای انگیزه نژادی بوده است یا خیر.

در همان زمان خانواده و نزدیکان او به جنایات نژادپرستانه پلیس در خیابان ها اعتراض کردند اما رسانه های انگلیسی این تجمع را که همزمان با مرگ الیزابت بود، نشانه وفاداری رنگین پوستان به الیزابت دانستند.

از سوی دیگر، تظاهرات و اعتراضات علیه نظام سلطنتی در انگلستان تا روز تاجگذاری چارلز ادامه داشت و جنبش جمهوری خواهان با حمل شعارهای «تو پادشاه من نیستی» در مرکز شهر نمایشی سنگین علیه نظام سلطنتی به راه انداختند. شهر لندن. رهبر جنبش، گراهام اسمیت، تاج گذاری را پانتومیم گران قیمت و سیلی به صورت میلیون ها نفری خواند که با بحران هزینه زندگی دست و پنجه نرم می کنند.

الان هم که یک سال از مرگ الیزابت می گذرد، نه تنها اعتراضات فروکش نکرده است، بلکه طبق آمار، حداقل یک سوم مردم بریتانیا، سلطنت را عنصری اضافی، گران قیمت و منسوخ می دانند.

مجله گاردین اخیرا در گزارشی نوشت که سلطنت بریتانیا بیش از هر زمان دیگری آسیب پذیر و شکننده است و احتمال سقوط آن به دلیل جنبش جمهوری خواهی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا