ترندهای روز

پادگان بزرگ پایتخت، پارک می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

در حالی که رئیس شورای شهر تهران از ساخت و سازهای پادگان ۰۶ انتقاد می کند، معاون شهردار تهران می گوید «کارهای قانونی در حال انجام است».

پادگان بزرگ پایتخت پارک شده است

درهای پادگان ۰۶ به روی مدیران شهری بسته است و مدت‌هاست ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این مکان انجام می‌شود.» در همین حال حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی معماری شهرداری تهران می گوید مسئولان برای ساخت پادگان تا پایان قرنطینه «از وزارت راه نامه دارند» و تا یک ماه آینده پروانه ساخت صادر می شود.

در اوایل دهه ۷۰ بحث انتقال پادگان به خارج از شهر مطرح شد. برخی از پادگان ها از جمله قلعه مرغی به خارج از پایتخت منتقل و به پارک ولایت تبدیل شد. توافقاتی بین شهرداری و ارتش برای خروج پادگان ۰۶ (در شمال شرق تهران به مساحت ۵۲ هکتار) انجام شده است.

در ۳۰ درصد پادگان ها ساخت و ساز و خدمات سرانه ایجاد می شود و در مابقی پارکی به اندازه پارک ملت احداث می شود. مدیران شهری می گویند «به محض صدور مجوز، زمین واگذار می شود» و مردم می توانند از همان ابتدا از این پارک ۳۵ هکتاری استفاده کنند.

علاوه بر خروج پادگان از شهر، ۲۵ شغل اعم از کفاشی، زرگری و… بر اساس مصوبه شورا باید از تهران حذف شود و این امر تاکنون به درستی انجام نشده است.

رضا نصر، کارشناس مسائل ترافیکی می گوید ساخت و ساز در داخل پادگان باعث افزایش جمعیت و ترافیک می شود و جاده های پاسداران برای این موضوع مناسب نیست. سوده حیدریان کارشناس امور شهری با بیان اینکه با خروج پادگان ها، فضای سبز، فضاهای اجتماعی، خدماتی و… سرانه افزایش می یابد، این اقدامات را «محرک توسعه» و افزایش کیفیت زندگی دانست.

پادگان بزرگ پایتخت پارک شده است

به گفته کارشناسان، اراضی مشابه پادگان ۰۶ با برنامه ریزی مناسب ضامن توسعه شهر است و باید اوقات فراغت مناسبی را برای مردم این منطقه ایجاد کند. همچنین پروژه باید دارای اتصال ترافیکی باشد تا فشاری به شریان های ارتباطی وارد نشود و مردم بتوانند به راحتی تردد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا