ارزهای دیجیتال

پارس نوآ؛ نام‌گذاری‌های متعدد پارس‌خودرو در پیچ‌وتاب کمبود تولید/ چگونه جاه‌طلبی پروژه P90 به چاه تعلیق افتاد؟

با توجه به اخبار تجاری ،

سایپا در آبان در سال ۱۳۹۹ عکس از پروژه P90 که قول خودرویی را داده است که باید به پایان سال ۱۴۰۱ برسد. با این حال ، مانند بسیاری از تولید کنندگان خودروهای داخلی ، این قول در هزارتوی ناکارآمدی از بین رفت.

اگرچه وزارت SEMIT و SAIPA بارها و بارها از افتتاح خط تولید و رونمایی از آن بحث کرده اند فروردین ۱۴۰۲ هیچ خبری در مورد محصول نهایی وجود نداشت.

سرانجام ، مراسمی برگزار شد و پروژه P90 در حاشیه افتتاح خط تولید موتور ماشین روی موتور مگام ارائه شد.

ژوئیه ۱۴۰۲ SAIPA برنامه تولید پروژه P90 را اعلام کرد. تولید این خودرو در سال ۱۴۰۲ با گردش ۵۰۰۰ واحد آغاز می شد و در ابتدا برای دستیابی به ظرفیت تولید نهایی ۶۰،۰۰۰ در سال به ۴۰،۰۰۰ واحد ارتقا یافت. با این حال ، آمار منتشر شده در برنامه نویسی کدگذاری ، سکوت معنی دار را بدون تولید پروژه به عنوان یک پروژه P90 نشان داد.

این تاخیرها یک سوال اساسی ایجاد کرده است. آیا سایپا قادر به تحقق وعده های خود است یا آیا این پروژه به لیست طولانی برنامه های ناتمام خودرو ایرانی اضافه شده است؟

نام پراکنده ؛ کادیلا ، پارس آریا یا پارس نوا؟

در حالی که مصرف کنندگان منتظر استفاده از ماشین بودند ، سایپا با نام بازی می کرد. پروژه P90 برای اولین بار به Cadilla تغییر نام داد و بعداً اعلام کرد که برای صادرات پروژه P90 به روسیه است.

سپس در آبان ۱۴۰۳ عکس با آرم پارساریا منتشر شد و اکنون این خودرو به عنوان پارس NOA معرفی شده است. این چرخش های غیر منطقی به نام نه تنها باعث سردرگمی مشتری می شود بلکه عدم وجود یک استراتژی منسجم برای برندسازی و بازاریابی را نشان می دهد.

حال سؤال این است که آیا این نامهای بی شماری تلاشی برای پنهان کردن تاخیرها و جذب افکار عمومی است. به جای بازی با کلمات ، سایپا بهتر است روی تولید یک محصول رقابتی که مطابق با نیاز بازار است ، تمرکز کند.

پارس نوا ، نسخه ایرانی از تندر ۹۰ ، باید محصول اصلی را با ظاهری مدرن و امکانات بسته شده به سمت بالا پر کند. اما آیا این ماشین انتظارات را برآورده کرده است؟

بیرونی از پارس NOA ؛ تلاشی برای پنهان کردن قدیمی

طراح پارس NOA سعی کرد با تغییر در پنجره جلو ، چراغ ها ، علائم و گلگیرها ظاهر جدیدی به خودرو بدهد. عقب همچنین طراحی مجدد چراغ ها و علائم نوآوری را نشان می دهد. اما حقیقت تلخ این است که شکل کلی بدن هنوز همان ساختار رعد و برق ۹۰ را می نامد.

اگرچه این تغییرات ظاهری مدرن تر ایجاد کرده است ، اما هنوز هم در برابر رقبای جهانی قدیمی و ناکافی به نظر می رسند.

سایپا برای داشتن چرخش سطحی به عنوان یک تحول بزرگ کافی بود و این نکته ای است که به سختی در بازار رقابت امروز اعطا می شود.

طرح داخلی NOA

در داشبورد جدید ، صفحه نمایش لمسی ، تهویه هوا اتوماتیک و فرمان چند منظوره تلاشی برای تأمین نیازهای روز است ، اما کیفیت مواد اقتصادی و ساده باقی مانده است. چگونه پارس NOA می تواند با یک کابین که بوی پیری در اقتصاد را حتی در محصولات اقتصادی نیز می دهد ، رقابت کند؟

اگرچه این کابین در Thunder 90 پیشرفت هایی دارد ، اما هنوز هم فاصله عمیقی بین به روزرسانی های جهانی دارد.

امنیت و امکانات پارس NOA

در بخش امنیتی پارس NOA با امکاناتی مانند کنترل پایداری ، سنسور نور و باران ، سیستم کنترل فشار تایر و دوربین دنده عقب ، Thunder 90 از Thunder 90 فراتر رفت.

با این حال ، این خصوصیات ، که متعلق به حداقل استاندارد در اتومبیل های جهان مدرن است ، نمی توانند به عنوان یک برگه سود برای پارس NOA تلقی شوند.

این امکانات برجسته شده است زیرا رقبای خارجی فناوری های پیشرفته تری مانند ترمزهای اضطراری اتوماتیک و هشدارهای نقطه کور در محصولات اقتصادی خود را ارائه می دهند.

درایو و عملکرد پارس NOA

درایو MP MP جایگزین موتور Renault K4M است و گشتاور ۱۱۵ اسب بخار و ۱۴۷ نانومتر مشابه موتور TU5 ایران را ارائه می دهد.

انتقال دستی F185 F185 ، که در Falcon استفاده می شود ، و سیستم تعلیق قدیمی McFerson در جلو و محور نیمه مستقل در پشت در پشت هیچ نوآوری خاصی ندارد.

وزن پارس نوح ۱۱۵۵ کیلوگرم ۴۰ کیلوگرم سنگین تر از تندر ۹۰ است که به دلیل استفاده از فولاد قوی تر برای بهبود ایمنی افزایش یافته است.

ادامه وعده ها یا به طور جدی به تولید اختصاص می یابد؟

بزرگترین چالش برای پارس NOA طراحی یا امکانات نیست بلکه تولید است. سایپا با اعلام محافل بلندپروازانه انتظارات را افزایش داد ، اما عدم توانایی در انجام این وعده ها ، اعتماد مردم را تضعیف کرده است. اگرچه درونی قطعات و انتقال استانداردهای امنیتی مراحل مثبتی است ، اما این تلاشها بدون تولید انبوه و عرضه بازار ناموفق خواهد بود.

بازار خودروهای ایرانی تشنه محصولاتی است که نه تنها از نظر قیمت می توانند با هم رقابت کنند بلکه از نظر کیفیت و نوآوری نیز می توانند رقابت کنند.

با وجود پیشرفت های تندر ۹۰ ، پارس NOA هنوز ناکارآمدی مدیریت و عدم وجود استراتژی رقابتی در نور است. سایپا باید به جای تکرار وعده ها ، یک برنامه شفاف برای تولید و تحویل خودرو ارائه دهد.

سایپا مخالف یک انتخاب دشوار است. یا با تمرکز بر تولید و بهبود کیفیت اعتماد مشتری از دست رفته یا با ادامه روند فعلی NOA ، NOA لیست بالای پروژه های ناتمام در صنعت را گسترش می دهد. این زمان آخرین قاضی است.

خواندن اطلاعات بیشتر در مورد گزارش قیمت پارس NOA در بازار چقدر است؟ در اخبار تجاری بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا