فناوری

پاسخ اپل به بازگشت عکس‌های پاک شده به گالری آیفون: عکسی را نگه نمی‌داریم

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: کاربران آیفون اخیرا با مشکل نرم افزاری عجیبی مواجه شده اند. در این مشکل پس از دریافت آپدیت iOS 17.5، عکس های حذف شده قبلی دوباره در گالری گوشی ظاهر شدند. در حالی که اپل این مشکل را با آپدیت iOS 17.5.1 برطرف کرده است، علت اصلی هنوز مشخص نبود و حالا کوپرتینویی ها توضیحات بیشتری ارائه کرده اند.

اپل در توضیح این مشکل به ۹to5Mac، به ۹to5Mac گفت که دلیل آن یک ورودی خراب در پایگاه داده سیستم فایل دستگاه است که بر فایل‌های کاربران تأثیر می‌گذارد، نه آن‌هایی که با iCloud همگام‌سازی شده‌اند. همچنین ممکن است هنگام بازیابی از یک نسخه پشتیبان یا هنگام انتقال به دستگاه جدید، عکس‌های حذف شده از دستگاه‌های قدیمی‌تر منتقل شده باشند.

محققان امنیتی Synactiv نیز با مهندسی معکوس آپدیت iOS 17.5.1 منتشر شده برای رفع این باگ، توضیحاتی در مورد این مشکل ارائه کرده اند. به طور خلاصه، آنها می گویند که به روز رسانی iOS 17.5 یک روال انتقال را اضافه کرده است که وظیفه اسکن و وارد کردن مجدد عکس ها از سیستم فایل را بر عهده دارد. این روال با به‌روزرسانی اخیر اپل حذف شد که باعث شد فایل‌های قدیمی مجدداً در سیستم ایندکس شوند و به گالری‌های عکس بازگردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا