ترندهای روز

پاسخ ایران به اتهامات آمریکا درباره یمن

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

نماینده ایران در نامه ای به شورای امنیت به ادعاهای نماینده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت یمن پاسخ داد.

پاسخ ایران به اتهامات آمریکا در مورد یمن

امیر سعید ایروانی اظهار داشت: متاسفانه نماینده آمریکا در راستای رویکرد همیشگی این کشور از تریبون شورای امنیت برای متهم کردن دیگر کشورهای مستقل سوء استفاده کرده است.

جمهوری اسلامی ایران این اتهامات بی اساس را قاطعانه رد می کند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در چندین نوبت اعلام کرده است که به قطعنامه های مربوطه شورای امنیت در خصوص وضعیت یمن پایبند است و در فعالیت هایی که ناقض این قطعنامه ها باشد، شرکت نکرده است.

ایروانی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل مسالمت آمیز بحران یمن از مجاری دیپلماتیک تاکید و تعهد خود را به امنیت دریایی و آزادی دریانوردی اعلام کرده است.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد که ایالات متحده و شرکای ائتلافی آن اقدامات تجاوزکارانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن را که به شدت ناقض قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های مربوطه شورای امنیت است، انجام داده و ادامه می دهند. این نقض آشکار صلح و ثبات منطقه را به خطر می اندازد، تلاش ها برای دستیابی به راه حل صلح آمیز در یمن را مسدود می کند و بحران انسانی وخیمی را که این کشور را فرا گرفته است، تشدید می کند.

ایرانی گفت: ایالات متحده مسئولیت کامل این تخلفات فاحش را بر عهده دارد و نمی تواند مسئولیت خود را انکار کند. بنابراین، استفاده از تاکتیک های شکست خورده، دروغ ها و کمپین اطلاعات نادرست در مورد وضعیت یمن نمی تواند تجاوز آمریکا به حاکمیت و تمامیت ارضی یمن را توجیه یا مشروعیت بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا