اقتصاد جهان

پاسخ بریکس به تحریم ها/ ایجاد سیستم پرداخت بین المللی جدید

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه RT عرب اعلام کرد که کشورهای عضو بریکس در حال ایجاد یک سیستم پرداخت بین المللی جدید با افزایش تعداد پلتفرم های فعال در زیرساخت های غربی هستند. سیاسی شده

تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا و متحدانش علیه مسکو، روسیه و سایر اعضای بریکس را وادار کرده است تا علی‌رغم محدودیت‌ها به دنبال راه‌هایی برای ادامه تجارت باشند.

سیلوانوف گفت که این زیرساخت جدید پرداخت بین‌المللی بر اساس فناوری‌های جدید کار خواهد کرد و معاملات تجاری خارجی سریع‌تر و ارزان‌تری را بدون دخالت خارجی ممکن می‌سازد.

وزیر امور خارجه با اشاره به فعالیت وزارتخانه های دارایی و بانک های مرکزی کشورهای بریکس گفت: با توجه به تصمیمات عمدتا سیاسی غرب، وظیفه ما ایجاد نظام مستقل خود است.

وزیر به صراحت گفت: برجام فراتر از سیاست، فراتر از هرگونه فشار و محدودیت است. هدف آن تحریک رشد اقتصادی و افزایش درآمد شهروندان است.

سیلوانوف افزود که در سیستم جدید از ارزهای ملی و ارزهای دیجیتال استفاده خواهد شد.

به عنوان بخشی از تحریم های جامع غرب علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین، بانک های پیشرو روسیه از سال ۲۰۲۲ از سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت حذف شدند.

ماه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که کشورهای بریکس به طور مشترک چارچوب پرداخت‌ها و تسویه حساب‌ها را برای تجارت درون این بلوک توسعه خواهند داد.

روسیه در حال حاضر رهبر گروه BRICS است. کشورهای دیگر عبارتند از برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی، و همچنین اعضای جدید ایران، مصر، اتیوپی و امارات متحده عربی که در ژانویه به آن ملحق شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا