فرهنگ و هنر

پاسخ به یک ابهام بزرگ درمورد فصل جدید «پایتخت» :: ایران تحلیل

چندی پیش خبری در مورد سریال پایتخت در برخی سایت ها و صفحات مجازی منتشر شد که اعلام کرد پس از مدت ها و پس از مطرح شدن معماها و سناریوهای مختلف در مورد علت ساخته نشدن سریال پایتخت ۷، پیش تولید سریال پایتخت ۷ این سریال شروع شده

به گزارش ایران تحلیل، این خبر شامل قسمت مهم تری بود که باعث واکنش های بیشتری از سوی تولید فصل جدید شد: شخصیت بهتاش در این فصل حضور نخواهد داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، بهتاش با بازی بهرام افشاری یکی از شخصیت های محبوب مخاطبان این سریال بود که در فصل های پنجم و ششم این سریال حضور داشت. البته بهرام افشاری در فصل دوم نقش دیگری را در این سریال بازی کرد اما دو فصل آخر بود که او را به شهرت رساند و بعدها به یکی از پردرآمدترین بازیگران سینمای ایران تبدیل شد. حالا گفته می شود او به دلیل مشغله کاری نتوانسته برنامه های خود را برای حضور در این فصل از پایتخت هماهنگ کند و به همین دلیل در این فصل حضور ندارد. روزنامه «سینما» در این باره نوشته است: ظاهرا بهرام افشاری و برنامه فشرده کاری او تنها مشکل ساخت هفت پایتخت بوده است. توافق ساخت سری هفتم پایتخت به صورت رسمی انجام شد تا این سریال پرطرفدار دوباره به روی پرده تلویزیون بیاید.

این خبر برای طرفداران پرشمار سریال پایتخت خبر جالبی نبود و حتی یکی از سایت ها این اثر را «جاهلانه» نامید و از بهرام افشاری گلایه کرد که این کار برای سریالی که با آن به شهرت رسیده است مناسب نیست. این سایت او را با هوتن شکیبا مقایسه کرد که با سریال لیسانسه سروش صحت به شهرت رسید و پس از آن برای فیلم «شبی که ماه تمام شد» سیمرغ جشنواره فجر را گرفت و دوباره در فصل دوم سریال لیسانسه بازی کرد. کرد در حالی که خیلی ها فکر می کردند او بعد از این جایزه در سریال حضور نخواهد داشت.

جعلی یا واقعی

بعد از این همه اخبار و واکنش ها گفته می شود که اخبار منتشر شده توسط اکثر سایت ها و صفحات اینستاگرام فقط یک هیاهوی رسانه ای بوده است. حتی گفته شده علیرغم اخبار مختلفی که از پایتخت ۷ منتشر شده است، هنوز مقدمات ساخت این سریال آغاز نشده و مذاکرات پیرامون فیلمنامه این فصل از سریال پایتخت بین محسن تنابنده و سیروس مقدم ادامه دارد. مسئولان سیما فیلم

بازیگرانی که غیبتشان در فصل هفتم قطعی است

اگر معلوم نبود بهرام افشاری در فصل هفتم پایتخت قلابی است اما آنچه مسلم است مهران احمدی بازیگر نقش فریبا در این فصل از پایتخت حضور ندارد. عدم پیشرفت در این فصل از مدت ها قبل اعلام شده بود و علاوه بر این سارا و نیکا فرقانی در این فصل بازی نمی کنند. البته مشخص نیست که آیا نقش آنها به طور کامل حذف می شود یا بازیگران دیگری به جای آنها بازی می کنند.

زمان پخش سریال و نسخه سینمایی

دی ماه گذشته اعلام شد بالاخره تکلیف سریال پایتخت مشخص شده و قرار است نسخه سینمایی آن برای پخش در نوروز ۱۴۰۳ ساخته شود که طبق روال گذشته به تهیه کنندگی الهام غفوری و کارگردانی سیروس مقدم ساخته می شود. و بازیگران اصلی نیز در آن حضور دارند.

الهام غفوری نیز مانند گذشته تهیه کننده این نسخه سینمایی و سیروس مقدم کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت. بازیگران اصلی نیز در ترکیب حضور خواهند داشت. مدت زمان این تک قسمت ۱۰۰ دقیقه اعلام شد. در همان زمان گفته شد که فصل هفتم سریال پایتخت در ۱۶ قسمت تولید و در سال ۱۴۰۳ یا نوروز ۱۴۰۴ پخش خواهد شد. امسال پخش شد حال باید دید در نوروز ۱۴۰۴ پخش می شود یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا