ترندهای روز

پاسخ شبنم مقدمی به حواشی نماینده ایران در اسکار

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سخنگوی کمیته افق میهن فیلم برای معرفی به آکادمی اسکار توضیحاتی در خصوص بررسی فیلم های این کمیته ارائه کرد.

پاسخ شبنم مقدمی به نماینده ایران در اسکار

شامگاه ۱۰ شهریور ماه فیلم «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا به عنوان نماینده سینمای ایران در آکادمی اسکار در چارچوب فیلم اخیر «رکسانا» به کارگردانی پرویز شهبازی معرفی شد که برنده شد. جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم توکیو سال گذشته. ، قرارداد اکران خود را در شورای صنفی نمایش به ثبت رساند و پیش بینی می شد این فیلم گزینه اصلی معرفی باشد.

اما پس از اعلام نام نماینده سینمای ایران برای حضور در آکادمی اسکار، این سوال مطرح شد که آیا فیلم شهبازی توسط اعضای کمیته دیده شده است یا خیر که نامه فریدون جیرانی نیز این موضوع را تایید کرد.

شبنم مقدمی سخنگوی هیات افق میهن متنی درباره حواشی نماینده سینمای ایران در اسکار منتشر کرد.

وی در توضیحات خود به تماشای سه فیلم از جمله رکسانا اشاره کرد و گفت: هیات افق میهن نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۵ تمامی آثار واجد شرایط شرکت در این مسابقه را بررسی کرد که تعدادی از آثار پیشنهادی از جمله سه فیلم “رکسانا” است. “صبحانه با زرافه ها” و “تابستان همان سال” به دلیل نبود حداقل اکران تجاری در زمان اعلام اسکار، برای حفظ حقوق فیلمسازان و حفظ شانس در نظر گرفتن در سال آینده .

شبنم مقدمی افزود: اعضای هیئت افق میهن در فضایی کاملاً حرفه ای و با رعایت کامل اصول اخلاق کاری و بدون تأثیرپذیری از شایعات مجازی و گمانه زنی های رسانه ای به بررسی و ارزیابی فیلم ها با شرایط قانونی پرداختند و فیلم «در آغوش درخت» ” اکثریت مطلق آرای اعضای هیات مدیره را کسب کرد. در رای نهایی افق میهن شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا