ترندهای روز

پاسخ مبهم متا؛ شاید از داده‌های عینک ری‌بن برای آموزش هوش مصنوعی استفاده شود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

عینک RayBan Meta دارای دوربین جلویی است که نه تنها هنگام عکس گرفتن فعال می شود، بلکه هنگام استفاده از دستورات هوش مصنوعی برای مشاهده محیط، تصاویر را نیز ثبت می کند. یعنی عینک های هوشمند تعداد زیادی عکس را جمع آوری می کنند. با این حال، متا هیچ تعهدی برای حفظ خصوصی این تصاویر ندارد. همچنین مشخص نیست که آیا از این تصاویر برای آموزش مدل های هوش مصنوعی استفاده می کند یا خیر.

گزارشگر رسانه ای TechCrunch اخیراً از متا پرسیده است که آیا قصد دارد مدل های هوش مصنوعی را از طریق تصاویر کاربران Ray-Ban Meta آموزش دهد. اما این شرکت پاسخ روشنی نداده است.

فرار متا از پاسخ به استفاده از داده های کاربران عینک RayBan

در مصاحبه ای با TechCrunch، Anuj Kumar، مدیر ارشدی که بر روی ابزارهای پوشیدنی هوش مصنوعی در Meta کار می کند، گفت:

ما در مورد آن به طور علنی صحبت نمی کنیم.

«میمی هاگینز» سخنگوی متا که در این گفتگو نیز حضور داشت، سخنان کومار را بدون تایید یا تکذیب این موضوع تکمیل کرد و گفت:

“این چیزی نیست که ما با سازمان ها و منابع خارج از شرکت به اشتراک بگذاریم.”

یکی از دلایل این نگرانی، قابلیت جدید هوش مصنوعی Ray-Ban Meta است که عکس های زیادی می گیرد. اخیراً گزارش شده است که متا قصد دارد ویژگی ویدیویی جدیدی را برای عینک آفتابی Ray-Ban معرفی کند. هنگامی که این ویژگی فعال می شود، عینک هوشمند مجموعه ای از تصاویر (در اصل، ویدئوی زنده) را به مدل هوش مصنوعی چند وجهی می دهد تا بتواند بر اساس محیط اطراف خود به کاربر پاسخ دهد.

استفاده از عینک Ray-Ban Meta به این معنی است که شما یک دوربین روی صورت خود دارید و بسیاری از افراد اطراف شما ممکن است احساس کنند که حریم خصوصی آنها نادیده گرفته می شود.

متا قبلاً اعلام کرده است که مدل های هوش مصنوعی خود را با پست های عمومی اینستاگرام و فیس بوک آموزش می دهد. این شرکت معتقد است که این “داده های در دسترس عموم” است. این شرکت و سایر شرکت‌های فناوری، تعریف بسیار گسترده‌ای از آنچه که برای آموزش هوش مصنوعی در دسترس عموم است و چه چیزی در دسترس نیست، ارائه کرده‌اند.

با این حال، دنیایی که کاربر از طریق عینک هوشمند به آن نگاه می‌کند، «در دسترس عموم» نیست، اما نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که آیا متا مدل‌های هوش مصنوعی با فیلم‌ها و عکس‌های گرفته شده توسط عینک‌های ری بن آموزش دیده‌اند یا خیر.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا