فناوری

پاسخ مدیر سیگنال به انتقادات مدیرعامل تلگرام: پاول دورف چرند می‌گوید

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: سرویس پیام رسان سیگنال اخیرا هدف حملات مختلف «ایلون ماسک» مالک X و «پل دورف» مدیرعامل تلگرام قرار گرفته است. حال مردیث ویتاکر، رئیس سیگنال، در مصاحبه ای به این انتقادات پاسخ داده و به شدت علیه دورف صحبت کرده است.

Meredith Whittaker اخیراً در رویداد VivaTech با TechCrunch Media مصاحبه کرده و در مورد موضوعات مختلف صحبت کرده است. در بخشی از این گفتگو از وی در مورد صحبت های اخیر ایلان ماسک و پاول دورف علیه سیگنال پرسیده شد. ویتاکر درباره صحبت های مدیر عامل تلگرام گفت: “به نظر می رسد که پاول آنقدر مشغول است که یک عکاس حرفه ای دنبال می کند و نمی تواند صحت صحبت هایش را بررسی کند. من نمی دانم چرا او به این ادعاها دامن می زند. من می دانم که نظرات و ادعاها [دورف]این در مورد یک سیگنال مزخرف است. ما همه شواهد را در کنار خود داریم. بنابراین نظر مردم روشن و رأی آنها روشن است».

رئیس سیگنال از ادعاهای کذب مدیرعامل تلگرام ابراز تاسف کرد

رئیس سیگنال می‌گوید نکته تاسف‌آور این است که برخلاف آنچه دیگر مدیران فناوری درباره پیام‌رسان گفته‌اند، نظرات اخیر به افراد واقعی آسیب می‌زند و بسیار بی‌ملاحظه هستند. در کنار افرادی که در ائتلاف با آنها کار می‌کنیم، مجبور شدیم با مدافعان حقوق بشر و گروه‌های فعالی که واقعاً از این اتهامات نگران شده‌اند تماس بگیریم، زیرا ما در یک صنعت و اکوسیستمی هستیم که در آن احتمالاً ۵۰۰۰ نفر در «کل» هستند. جهان مهارت‌هایی را دارد که کاری را که ما انجام می‌دهیم تأیید کند، و ارزیابی فعالیت سیگنال را تا حد امکان برای افراد دارای تخصص آسان کرده‌ایم.”

Meredith Whittaker می گوید که پروتکل و کد سیگنال منبع باز است و اطلاعات زیادی در مورد آن وجود دارد. او می افزاید: «پروتکل ما به طور رسمی ارزیابی و تایید شده است. ما هر کاری می توانیم انجام می دهیم. اما افراد زیادی با مهارت ها و تخصص های مختلف هستند که باید حرف متخصصان را بپذیرند. ما خوش شانس بودیم زیرا یک دهه است که به طور آشکار در این فضا کار می کنیم.

مدیر عامل سیگنال خاطرنشان کرد که آنها استاندارد طلایی فناوری رمزنگاری را ایجاد کرده اند و اعتماد جوامع امنیتی، رمزنگاری و هکرها را به خود جلب کرده اند. ویتاکر گفت که اطلاعات نادرست درباره سیگنال اغلب برای تشویق گروه های آسیب پذیر به استفاده از خدمات ناامن و نظارت و کنترل آنها استفاده می شود. او افزود: «عصبانی بودم، عصبانی هستم و فکر می‌کنم کاری که آنها انجام می‌دهند بسیار بی‌احتیاطی است». «بازی خودت را انجام بده، اما این بازی را به دادگاه من نیاور».

پاول دورف اخیرا در کانال تلگرام شخصی خود گفته است که دولت آمریکا ۳ میلیون دلار برای ایجاد رمزگذاری سیگنال هزینه کرده است و این سیستم در بسیاری از پیام رسان های دیگر از جمله واتس اپ استفاده می شود. او همچنین گفت که سیگنال به محققان اجازه نمی دهد تا تأیید کنند که کد GitHub پیام رسان همان کد مورد استفاده در برنامه آیفون است، زیرا هیچ ساختی قابل تکرار برای نسخه iOS وجود ندارد. البته مدیر سیگنال در پاسخ به این ادعا گفت که این محدودیت متوجه اپل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا