ترندهای روز

پاسخ کارشناسان به یک سوال: چگونه هنگام پوست کندن یا خرد و رنده کردن پیاز اشک نریزیم؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

اگر می خواهید هنگام خرد کردن یا رنده کردن پیاز حس بهتری داشته باشید، می توانید روش های توصیه شده در این گزارش را امتحان کنید.

حتما تجربه پوست کندن و خرد کردن پیاز را امتحان کرده اید و روی یک حبه سیر اشک ریخته اید.

پیاز طعم دهنده و بخش ضروری بسیاری از غذاها است، اما ممکن است بسیاری با خود بگویند ارزش این را ندارد که هنگام خرد کردن آن چشمانتان بسوزد.

همه ادعا می کنند بهترین ترفند برای کاهش اشک هنگام بریدن پیاز را می دانند، اما کارشناسان چه می گویند؟

چرا وقتی پیاز را خرد می کنیم گریه می کنیم؟

در این رابطه دکتر Abbey Thiel محقق مواد غذایی و مجری کانال یوتیوب Abbey the Food Scientist معتقد است که احساس سوزش در چشم مکانیسم دفاعی پیاز است.

خانم تیل در این رابطه توضیح می دهد که “این سوزش چشم در واقع مکانیسم دفاعی گیاه پیاز برای جلوگیری از خورده شدن آن است.” شاید بسیاری از گیاهان مکانیسم های دیگری مانند خار، تیغه یا طعم تلخ داشته باشند تا از تبدیل شدن به ناهار جلوگیری کنند.

وی گفت: سیستم دفاعی پیاز از ساختار سلولی آن ناشی می شود که دارای محفظه های مختلفی برای جداسازی این مواد در هنگام واکنش است.

دکتر برایان کواک لی، محقق دانشگاه لوتران پاسیفیک در پارکلند واشنگتن می گوید: «وقتی با چیزی مانند چاقو به آن محفظه های سلولی آسیب می رسانید، یک آنزیم و یک اسید آمینه ترکیب می شوند و یک ترکیب گوگردی و آنزیم دیگری را تشکیل می دهند. . و در نتیجه بخار آن را به هوا و در نهایت به چشم شما می فرستد.

دکتر تیل گفت:[این بخار] پس از واکنش با رطوبت در چشم ما، مقدار کمی اسید سولفوریک تولید می کند که قرنیه را تحریک می کند و منجر به اشک می شود.

از فن استفاده کنید

دکتر تیل گفت: یک راه عالی برای کاهش اشک هنگام خرد کردن پیاز این است که یک فن کوچک در کنار خود داشته باشید تا هوا را در اطراف پیاز دمیده کنید.

او می گوید: «به این ترتیب باد مولکول هایی را که به طور معمول وارد چشم شده و باعث ریزش اشک می شود، می برد.

از چشمان خود با عینک محافظت کنید

اگرچه ممکن است ایده خوبی به نظر نرسد، اما به گفته تیل، استفاده از عینک شنا یا عینک ایمنی روشی مطمئن و مطمئن است. این عینک محافظ از چشمان شما در برابر مولکول های موجود در هوا محافظت می کند.

پیاز را سرد کنید اما مراقب باشید طعم آن از بین نرود

به گفته دکتر کواک لی، یخچال، فریزر یا یک کاسه آب یخ نیز می تواند کمک کننده باشد.

یخ زدن پیاز می تواند بافت آنها را تغییر دهد، اما توصیه می شود فقط زمانی از این روش استفاده کنید که می خواهید غذایی مانند سوپ درست کنید.

دکتر لی خاطرنشان می کند که نگهداری پیاز در یخچال باعث از بین رفتن طعم آن می شود. او گفت، در عوض، پیاز خود را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و قبل از خرد کردن، حدود ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید یا در آب سرد خیس کنید.

حرارت را زیاد کنید، اما تردی پیاز را محدود کنید

لی گفت: گرما می تواند به کاهش بخارات خارج شده از پیاز کمک کند، بنابراین می توانید پیاز را قبل از برش دادن در مایکروویو قرار دهید.

وی افزود: بسته به اندازه پیاز باید بین ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد.

اما دکتر لی این را تنها در صورتی توصیه می‌کند که چیزی درست کنید که بافت پیاز چندان مهم نباشد، زیرا مایکروویو می‌تواند در ترد شدن پیاز اختلال ایجاد کند.

اسیدیته آن را زیاد کنید و حرص پیاز را حفظ کنید

دکتر لی گفت: «اسیدهای اضافه شده در پیاز ممکن است به کاهش سوزش چشم و افزایش طعم در حس چشایی شما کمک کند.

به گفته این محقق، آنزیمی که اسیدهای آمینه موجود در پیاز را به عامل تحریک چشم تبدیل می کند، در محدوده خاصی از PH کار می کند. بنابراین اسیدی مانند لیمو یا سرکه می تواند آنزیم مربوط به تولید گرما را کاهش دهد که منجر به اشک در چشم می شود.

به گفته آقای لی، کاهش سرعت آنزیم اشکی پیاز یک مزیت دیگر نیز دارد: این اسید آمینه را که به پیاز توانایی اضافه کردن طعم به دستور غذای شما را می دهد دست نخورده نگه می دارد.

یک شمع روشن کنید، اما هیچ تضمینی وجود ندارد

برخی از مردم به روشن کردن شمع هنگام خرد کردن پیاز اعتقاد دارند. دکتر لی توضیح می دهد که انجام این کار ممکن است تا حدی موثر باشد.

لی گفت: “شما می توانید بگویید که این روش نیز کار می کند، اما واقعاً به نوع شمع بستگی دارد.” این ترفند می تواند بخار پیاز را مسدود کند، یا ممکن است یک شمع معطر بتواند با بخار پیاز واکنش نشان دهد و حس خوبی به آن بدهد.

وی در نهایت معتقد است که این روش را نمی توان یک روش تضمینی دانست.

خانم تیل در این رابطه توضیح می دهد که این روش «ممکن است با ایجاد بوی خوش، حواس شما را پرت کند».

مقداری نان بجوید

آیا نگه داشتن یک تکه نان در دهان برای توقف گریه یا جلوگیری از ریختن اشک مفید است؟ دکتر لی، نویسنده کتاب «پاسخ به ۱۵۰ سؤال علوم غذایی» می گوید: «پاسخ به این سؤال سخت است.

او گفت ممکن است برخی افراد متوجه شوند که این روش سوزش و پارگی را کاهش می دهد، اما این روشی نیست که بتوان هر بار روی آن حساب کرد.

او گفت مطمئن نیست که نظریه پشت آن درست باشد، اما شاید نان بخار پیاز را جذب کند یا ممکن است یک القای روانی باشد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا