اخبار بورس

پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس یک پالایشگاه تحریم شکن است /ثبت رکورد تولید پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در سال گذشته 

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس:

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس یک پالایشگاه ضد تحریم است زیرا سبد انرژی کشور را مدیریت می کند.

علیرضا جعفرپور بروجنی، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در گفتگو با ایران تحلیلپالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، بزرگترین پالایشگاه کشور و بزرگترین تولید کننده بنزین در جهان است. در حال حاضر این پالایشگاه ۴۰ درصد بنزین کشور را تولید می کند.

وی ادامه داد: سال گذشته بعد از هلدینگ خلیج فارس که مقام اول را به دست آوردیم مقام دوم را کسب کردیم اما امسال پیشتازی و مقام اول را کسب کردیم که باعث افتخار ما و همکارانمان است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزود: سال گذشته با گردش مالی ۲۴۰ هزار میلیارد تومانی رتبه دوم را کسب کردیم و امسال با رشد ۶۲ درصدی سود عملیاتی رتبه اول را کسب کردیم و رسیدن به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تا حدودی به دلیل افزایش تولید است. برمی گرداند. سال گذشته رکورد تولید این پالایشگاه را ثبت کردیم.

جعفرپور تصریح کرد: خام فروشی را متوقف کردیم و تولید بنزین را افزایش دادیم. در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۳۳ میلیون تن بنزین و اجزای بنزین تولید شده بود، امسال تولید را به ۴۳ میلیون لیتر رساندیم. قطعات بنزین با قیمتی کمتر از قیمت بازار جهانی صادر شد. تمامی اجزا به بنزین تبدیل و وارد چرخه تولید بنزین کشور شد.

وی تصریح کرد: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس یک پالایشگاه ضد تحریم است زیرا سبد انرژی کشور را مدیریت می کند. افزایش تولید و عوامل مشابه باعث شد درآمد عملیاتی را از ۲۴۰ همتن در سال ۱۴۰۰ به ۴۰۰ همتن در سال ۱۴۰۱ برسانیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در خصوص برنامه های توسعه گفت: یکی از راه هایی که وزیر حراست و وزیر اقتصاد بر آن تاکید دارند، حمایت از زنجیره ارزش است. ما هم در این مسیر حرکت می کنیم. قصد داریم آمونیاک و کودهای شیمیایی تولید کنیم. مطالعات انجام شده و تاییدیه هایی هم گرفته ایم. در این طرح ۵۰۰ هزار تن آمونیاک و کود شیمیایی تولید خواهیم کرد. با حضور رئیس جمهور بهمن این طرح در شهریور ماه راه اندازی و سال آینده در قالب طرح EPC اجرا می شود. زمین مربوطه نیز اختصاص یافت و مجوزهای زیست محیطی گرفتیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا