اخبار بورس

پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس پرقدرت وارد بازار سرمایه می شود

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند در خلیج فارس:

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: این سیاست کلی هیئت مدیره و هلدینگ است که قرار است با کمی تاخیر اجرایی شود تا کمی از بدهی کاسته شود تا بیدبلند وارد پایتخت شود. بازار با شفت بسیار قدرتمند و با ارزش.

محمود امین نژاد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند در خلیج فارس در گفتگو با ایران تحلیلوی در خصوص ورود به بازار سرمایه گفت: این سیاست اساسی هلدینگ است چرا که همچنان قادر به بازپرداخت اقساط تسهیلات هستیم. این سیاست کلی هیئت مدیره و هلدینگ است که با کمی تاخیر این کار را انجام دهد تا بدهی اندکی کاهش یابد تا بیدبلند با سهام بسیار قوی و ارزشمند وارد بازار شود. بیدبلند طرح توسعه ای دارد که پتانسیل جدیدی را ارائه می دهد و توانسته اقساط دریافتی برای ساخت فاز اول را پرداخت کند.

وی در خصوص چالش های پیش روی این پالایشگاه افزود: یک یا دو چالش وجود ندارد، هم محدودیت های بین المللی به دلیل تحریم های سرکوبگرانه داریم و هم مشکل تغییر مکرر قوانین. قبلا مشوق صادراتی برای صادرات داشتیم اما الان تعرفه صادرات می پردازیم. در مورد نرخ خوراک هر سال، همه سهامداران نگران این هستند که نرخ خوراک امسال چقدر خواهد بود! در مورد عوارض گمرکی ما در گذشته معافیت هایی داشتیم اما الان دیگر معافیت نداریم. برای دستگاه هایی که از خارج وارد می شوند باید عوارض گمرکی را به طور کامل پرداخت کنیم. با ارز ۴۲۰۰ عوارض گمرکی را پرداخت می کردیم که ناگهان به ارز نیمایی تبدیل شد.

امین نژاد ادامه داد: همه اینها عواملی هستند که در سرمایه گذاری نمی توان آنها را پیش بینی کرد. زمانی که این مشکلات به وجود می آیند، چالش هایی به وجود می آیند. ما نباید با ۷۰ درصد ظرفیت پالایشگاه خود کار کنیم. اما ما با کسری های چند سال گذشته مواجه بودیم. اگر ۳.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری شود باید روزانه ۲ میلیارد مترمکعب خوراک به ما بدهند اما می گویند ۱۴۰۰ خوراک بیشتر نمی توانیم بگیریم. ما در حال سرمایه گذاری مجدد ۱.۱ میلیارد دلاری در موضوع گازهای مشعل هستیم. اینها مسائلی است که ابرپروژه Bidbland را به چالش می کشد. اما تاکنون با حمایت مدیران ارشد این شرکت خوشنام یکی از معتبرترین شرکت ها در صندوق توسعه ملی و بازار پول هستیم. ما در سیستم بانکی بدهی معوق نداریم. با مدیریت خوب، این چالش ها را به حداقل رسانده ایم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا