اخبار اقتصاد ایران

پالت چوبی و پالت پلاستیکی از ملزومات بسته بندی صنایع

پالت چوبی از تخته های چوبی متصل به هم ساخته می شود و به دلیل استحکام، وزن مناسب و هزینه مقرون به صرفه، امروزه کاربردهای زیادی در جابجایی و چیدمان دارد. این سازه ها را می توان از انواع چوب با دوام و استحکام متفاوت تولید کرد.

انواع پالت شامل پالت چوبی، پالت تخت، پالت همزن، جعبه و باکس چوبی صادراتی، پالت فلزی، پالت پلاستیکی و … می باشد. پالت چوبی دستگاهی بسیار کارآمد با استحکام بالا می باشد که در صنعت حمل و نقل به دو صورت نو و دوم کاربرد دارد. -فرم دست در حالی که بیشتر پالت ها از چوب ساخته شده اند، پالت های پلاستیکی نیز مزایای زیادی دارند که می تواند ایمنی را در حمل و نقل ایجاد کند. پالت پلاستیکی دارای نوارهایی است که اجناس را ثابت می کند و از تکان خوردن کالا در هنگام بلند شدن توسط جک و لیفتراک جلوگیری می کند.

جعبه ها و جعبه های چوبی صادراتی از طرح ها و انواع چوب ساخته می شوند. این سازه ها دارای استحکام و مقاومت متفاوتی هستند که باعث افزایش امنیت و سرعت در بسته بندی محصولات و کالاها در شرکت ها و کارخانجات می شود. انواع پالت برای حمل و نقل انواع کالا، تجهیزات سنگین، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، بسته بندی لوازم خانگی و … استفاده می شود که از دیگر کاربردهای پالت می توان به چیدمان کالا در قفسه های انبار اشاره کرد. در ادامه بیشتر به موارد استفاده و مزایای انواع پالت از جمله پالت چوبی، پالت پلاستیکی، جعبه و جعبه چوبی صادراتی می پردازیم.

خرید پالت چوبی ارزان و کاربرد آن

پالت چوبی از تخته های چوبی متصل به هم ساخته می شود و به دلیل استحکام، وزن مناسب و هزینه مقرون به صرفه، امروزه کاربردهای زیادی در جابجایی و چیدمان دارد. این سازه ها را می توان از انواع چوب با دوام و استحکام متفاوت تولید کرد. پالت چوبی وسیله ای برای حمل و نقل و چیدمان کالا در انبار است. این محصولات را می توان با بهینه سازی بهبود یافته بازیافت و دوباره استفاده کرد. این نوع سازه ها در اندازه های سفارشی با قیمت ارزان تری نسبت به پالت های پلاستیکی ساخته می شوند.

افراد بر اساس نیاز خود به پالت چوبی در مدل های سنگین و سبک نیاز دارند. با توجه به ظرفیت و تحمل بالای این سازه ها خرید و فروش می شود پالت چوبی بسیار محبوب است. از طرفی خرید پالت چوبی ارزان قیمت برای دکوراسیون منزل نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. از معروف ترین پالت های چوبی می توان به پالت یورو، پالت مارون، پالت پتروشیمی، مخصوص سرامیک و کاشی و … اشاره کرد.

پالت چوبی نو و دست دوم

پالت های چوبی بر اساس کارایی و نیاز صنایع مختلف به دو دسته یکبار مصرف و چند منظوره تقسیم می شوند. در واقع این تقسیم بندی با توجه به قیمت و تحمل بار آنها انجام می شود. از آنجایی که این محصولات در انبارها برای جابجایی استفاده می شوند، باید از استحکام و ضخامت بالایی برخوردار باشند. دوام و طول عمر این محصولات باید قیمت پالت چوبی خارجی و انواع پالت را مقرون به صرفه کند. پالت های یکبار مصرف که برای جابجایی یکباره استفاده می شوند، مطمئناً باید قیمت کمتری نسبت به پالت هایی داشته باشند که می توان چندین بار استفاده کرد. پالت هایی که قبلاً استفاده شده اند را می توان در طی فرآیند بازیافت مورد استفاده مجدد قرار داد.

به این نوع پالت ها پالت های چوبی دست دوم می گویند که از مراکز پخش، کارخانه ها، فروشگاه ها و … جمع آوری می شوند که بارها مورد استفاده قرار گرفته اند. و پس از بازیافت و تعمیرات اساسی برای فروش عرضه می شوند. شما می توانید با بهترین قیمت پالت چوبی دست دوم از این سازه ها به عنوان یک گزینه اقتصادی و هوشمند برای بسته بندی و حمل کالای خود استفاده کنید. با مراجعه به فروشگاه های معتبر می توانید بهترین قیمت پالت چوبی دست دوم را مشاهده کنید و پالت چوبی ارزان را خریداری کنید.

مزایا و ویژگی های پالت پلاستیکی

پالت های پلاستیکی از PET یا HDPE ساخته می شوند و در مقایسه با پالت های چوبی هنگام جابجایی به کارگران آسیبی نمی رسانند. پالت های پلاستیکی به دلیل انعطاف پذیری و چکش خواری بالا می توانند در فرمت های مختلف تولید شوند و به همین دلیل تنوع بالایی دارند. در زیر به ویژگی هایی اشاره می کنیم که باعث شده این سازه ها طرفداران زیادی داشته باشند:

  • قابلیت بازیافت
  • عمر طولانی و دوام
  • قابل شستشو با آب
  • قیمت پالت پلاستیکی حتی پس از پایان عمر قابل توجه است.
  • نیازی به ضدعفونی نیست
  • تولید در طرح ها و رنگ های مختلف
  • سبک وزن
  • نصب آسان

انواع پالت پلاستیکی

هر نوع پالت پلاستیکی دارای ویژگی هایی است که باعث می شود در زمینه خاصی مورد استفاده قرار گیرد. در کنار انواع پالت پلاستیکی ذکر کرده ایم:

پالت پلاستیکی کشویی

از این نوع پالت در مکان های مختلفی استفاده می شود. از پالت های پلاستیکی کشویی در داروخانه ها برای جداسازی و دسته بندی داروها استفاده می شود. این مدل پالت پلاستیکی به شما این امکان را می دهد که هر زمان که بخواهید یکی از پالت ها و ظروف را بدون تکان دادن پالت های قفسه بیرون بکشید.

پالت پلاستیکی سبک

یکی از محبوب ترین انواع پالت پلاستیکی پالت های پلاستیکی سبک می باشد. این پالت ها به دلیل وزن سبکی که دارند به راحتی قابل حمل بوده و روی هم نصب می شوند. از طرفی این نوع پالت قابل حمل به دلیل طراحی فشرده برای افرادی که دائما در سفر هستند قابل حمل و مناسب است.

پالت پلاستیکی با پایه

در این نوع پالت به دلیل داشتن پایه در قسمت پایینی آن، قفسه ها بدون نیاز به ابزاری بر روی یکدیگر سوار می شوند. این نوع قرارگیری قفسه ای با ابعاد پالت پلاستیکی دلخواه ایجاد کرده است. از طرفی این پالت ها به دلیل نداشتن سقف، دسترسی آسان به ابزار داخل آن را فراهم می کنند.

همچنین می توانید ابعاد پالت پلاستیکی مورد نظر خود را بر اساس نیاز خود سفارش دهید. از طرفی با توجه به قیمت پالت پلاستیکی دست دوم، امکان خرید پالت پلاستیکی دست دوم برای صرفه جویی را خواهید داشت.

استفاده از جعبه و جعبه چوبی صادراتی

در حال ساخت صادرات جعبه و جعبه چوبی آنها از انواع مختلف چوب برای کاربردهای مختلف و مقاومت های متفاوت ساخته می شوند. با توجه به نیاز کارخانجات و صنایع مختلف به بسته بندی و افزایش سرعت جابجایی محصولات خود، از جعبه و جعبه چوبی صادراتی جهت ایمنی و راحتی در حمل و نقل استفاده می شود. جابجایی کالا در انبار صنایع مختلف توسط لیفتراک و جک دستی انجام می شود. لیفتراک با دو اهرم کالا را جابجا و حمل می کند. این حرکت به این صورت است که اهرم ها زیر بار قرار می گیرند و کالا را از روی زمین بلند می کنند. با قرار دادن کالا بر روی جعبه ها و جعبه های چوبی صادراتی، حمل و نقل بسیار راحت تر و با امنیت و سرعت بالاتری انجام می شود. همچنین با خرید پالت چوبی جعبه دار احتمال آسیب دیدن محصولات را کاهش خواهید داد.

از این نوع پالت برای صادرات انواع محصولات به ویژه مواد غذایی به کشورهای دیگر استفاده می شود. در ساخت جعبه های چوبی صادراتی باید استانداردهای بین المللی بسته بندی، پایداری، استحکام و دوام بالا، زیبایی و … رعایت شود. این نوع جعبه ها در واقع رایج ترین بسته بندی کالاهای صادراتی هستند. در مراحل ساخت این نوع جعبه ها مواردی مانند اندازه و ابعاد، آستر مناسب، چوب مناسب، مهر و اپیلاسیون و پوشش مناسب بسیار مهم است.

مزایای ساخت جعبه های چوبی و پالت های چوبی

در زیر برخی از مزایای استفاده از پالت جعبه چوبی آورده شده است:

  • استفاده از تمامی فضای انبار با تولید جعبه های چوبی
  • کاهش احتمال بروز حوادث در حین حمل و نقل به دلیل جعبه های چوبی سفارشی
  • حفاظت از محیط زیست به دلیل ساخت جعبه چوبی
  • کاهش هزینه های حمل و نقل کالا
  • سهولت در ذخیره سازی
  • امکان تعمیر و استفاده مجدد
  • مقاومت و استحکام بالا
  • سبک و وزن سبک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا