فناوری

پاول دورف: چین به‌تازگی اپل را مجبور کرده که اپلیکیشن تلگرام را از اپ استور چینی خود حذف کند، با این وجود تلگرام در چین به پردانلودترین اپلیکیشن اندرویدی تبدیل شده / اپل با سیاست‌های انحصاری به خودش آسیب زده است

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

پاول دورف، مدیر عامل تلگرام، در پست اخیر خود در کانال خود به مزایای اندروید نسبت به iOS پرداخته است. وی ضمن اعلام تبدیل تلگرام به پردانلودترین اپلیکیشن اندروید در چین، می گوید اپل با سیاست های سختگیرانه خود به خود آسیب رسانده است.

با توجه به پست پاول دورف در کانال تلگرام شخصی خود، اگرچه استفاده از این پیام رسان در چین نیاز به VPN دارد، اما رتبه اول بیشترین دانلود را در اندروید به دست آورده است. از سوی دیگر، چین اخیرا اپل را مجبور به حذف اپلیکیشن تلگرام و چندین اپلیکیشن دیگر از فروشگاه اپلیکیشن چینی خود کرده است. با وجود این، به گفته پاول دورف، تعداد دانلودهای این پیام رسان در چین کاهش نیافته است. با این حال، مدیر عامل تلگرام از سیاست های اپل انتقاد کرد.

انتقاد مدیر عامل تلگرام از سیاست های اپل

پل دورف می‌گوید مقامات چینی شهروندان خود را مجبور می‌کنند از گوشی‌های آیفون به گوشی‌های اندرویدی شرکت‌های داخلی مانند شیائومی مهاجرت کنند. برخلاف آیفون‌ها، اکثر گوشی‌های اندرویدی به شما اجازه می‌دهند برنامه‌ها را از خارج از اپ استور دانلود کنید، مزیتی که باعث می‌شود کاربران چینی تمایل بیشتری به گوشی‌های اندرویدی داشته باشند.

مدیرعامل تلگرام می گوید اپل با سیاست های انحصاری به خود ضربه زده است. با چنین رویه ای، سهم بازار آیفون در چین به کاهش خود ادامه خواهد داد. او می گوید:

اولویت دادن به سود بر آزادی کاربر، استراتژی بلند مدت خوبی نیست.

پیش از این پاول دورف در مصاحبه ای جنجالی گفته بود که پیام رسان تلگرام احتمالا در یک سال از مرز یک میلیارد کاربر فعال ماهانه عبور خواهد کرد. تلگرام اکنون بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و به گفته دورف، پس از معرفی سرویس تبلیغاتی و اشتراک پریمیوم، صدها میلیون دلار درآمد برای حفظ استقلال این اپلیکیشن کسب کرده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا