اخبار بورس

پاکستان تا ماداگاسکار \ کدام کشورها بیشترین و کمترین حضور زنان در نیروی کار را دارند؟

شکاف جنسیتی در نیروی کار؛

ماداگاسکار، بوروندی و موزامبیک بالاترین نرخ مشارکت نیروی کار زنان را در جهان دارند، در حالی که کشورهایی مانند پاکستان، عمان و عربستان سعودی دارای نرخ مشارکت مردان در نیروی کار بالاتر از میانگین جهانی هستند. در حالی که نرخ مشارکت زنان ۵۰ درصد کمتر از نرخ مشارکت مردان و ۱۵ تا ۲۵ درصد کمتر از میانگین جهانی زنان است.

از پاکستان تا ماداگاسکار  کدام کشورها بیشترین و کمترین درصد زنان را در نیروی کار دارند؟

چیزی را گزارش کنید اخبار بورس به نقل از visualcapitalist; که در آن کشورهای دارای بیشترین تفاوت های جنسیتی در جهان را از هم جدا کرد.
این نمودار کشورهای دارای بیشترین شکاف جنسیتی در نیروی کار خود را با مقایسه میانگین نرخ مشارکت نیروی کار مردان و زنان و اندازه گیری تفاوت بین آنها رتبه بندی می کند.

نیروی کار یک کشور متشکل از افراد ۱۵ ساله و بالاتر است که شاغل هستند یا فعالانه به دنبال کار برای دستمزد، سود یا تولید مشترک هستند. کارمندان بدون حقوق، سرپرستان خانوار، دانشجویان و پرسنل نظامی ممکن است مستثنی شوند.

لازم به ذکر است که داده های این نمودار توسط بانک جهانی جمع آوری شده است که برآوردهای سال ۲۰۲۳ سازمان بین المللی کار را جمع آوری کرده است.از پاکستان تا ماداگاسکار  کدام کشورها بیشترین و کمترین درصد زنان را در نیروی کار دارند؟

تفاوت در نرخ مشارکت نیروی کار مردان و زنان

در مرحله بعد، ۱۰ کشور برتر با بیشترین تفاوت بین نرخ مشارکت نیروی کار مردان و زنان ترسیم شده است.

از پاکستان تا ماداگاسکار  کدام کشورها بیشترین و کمترین درصد زنان را در نیروی کار دارند؟

با این حال، در کشورهایی مانند پاکستان، عمان و عربستان سعودی، نرخ اشتغال مردان بالاتر از میانگین جهانی است. در حالی که نرخ مشارکت زنان ۵۰ درصد کمتر از نرخ مشارکت مردان و ۱۵ تا ۲۵ درصد کمتر از میانگین جهانی زنان است.
در کشورهای دیگر که در بین ۱۰ تفاوت برتر در نرخ مشارکت نیروی کار قرار دارند، میانگین نرخ مشارکت نیروی کار مردان نیز کمتر از میانگین جهانی است. این می تواند نشان دهنده کمبود فرصت های اقتصادی کلی در این کشورها باشد.
در نهایت، هند (رتبه ۱۳)، گواتمالا (رتبه ۱۷) و سریلانکا (رتبه ۱۹) سه کشور در ۲۰ کشور برتر هستند.

بیشتر بخوانید: ترجیحات سرمایه گذاری بین نسل های مختلف

در زیر به مشارکت زنان در نیروی کار از منظری متفاوت نگاه می کنیم. نقشه زیر ۱۰ کشور برتر را بر اساس نسبت زنان در نیروی کار نشان می دهد.

از پاکستان تا ماداگاسکار  کدام کشورها بیشترین و کمترین درصد زنان را در نیروی کار دارند؟

کشورها بر اساس نرخ مشارکت زنان در نیروی کار

ماداگاسکار، بوروندی و موزامبیک بالاترین نرخ اشتغال زنان را در جهان دارند (حدود ۸۰ درصد).
در زیر رتبه بندی کامل کشورها بر اساس نرخ مشارکت زنان در نیروی کار آمده است.

از پاکستان تا ماداگاسکار  کدام کشورها بیشترین و کمترین درصد زنان را در نیروی کار دارند؟

از سوی دیگر، افغانستان و یمن در حال حاضر کمترین نسبت زنان در سن کار را در نیروی کار خود دارند که حدود ۵ درصد است.
با نگاهی به ۲۰ کشور پایین، واضح است که کشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا دارای نرخ قابل توجهی کمتری از مشارکت زنان در نیروی کار هستند.
همانطور که دنیای ما در داده ها نشان می دهد، مشارکت زنان در نیروی کار در برخی از ثروتمندترین و فقیرترین کشورهای جهان بالاترین، اما در کشورهای با درآمد متوسط ​​کمترین میزان است.
افراد بیشتری در نیروی کار می توانند به رشد اقتصادی و بهره وری کمک کنند. از آنجایی که زنان تقریبا نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند، مشارکت آنها می تواند عامل مهمی در توسعه اقتصادی باشد.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا