فناوری

پاکستان جشن‌های سال نوی میلادی را به خاطر غزه ممنوع کرد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

فارس: انورالحق کاکار، سرپرست نخست وزیری پاکستان شب گذشته (پنجشنبه) در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که برگزاری جشن های سال نو و هر گونه مظاهر شادی در سال جاری به خاطر مردم غزه ممنوع است.

به گزارش سایت روسی ایلیوم، وی از مردم پاکستان خواست تا این بخشنامه را به طور کامل رعایت کنند و گفت: همه مردم پاکستان و امت اسلامی به دلیل نسل کشی که در غزه رخ می دهد و ظلمی که به آن می شود. فلسطینی ها در غم و اندوه زندگی می کنند، به ویژه کشتار کودکان بی گناه در غزه و کرانه باختری.

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت که کشورش صدای خود را در نشست های بین المللی برای جلوگیری از خونریزی در غزه و دفاع از فلسطینی ها بلند کرده است. به گفته وی، اسلام آباد با مصر و اردن برای کمک به فلسطینی ها، تخلیه مجروحان از غزه و مداوای آنها در تماس است.

در همین راستا پلیس امارات شارجه در امارات روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که انجام هرگونه آتش بازی و تظاهرات شاد در شب سال نو در همبستگی با مردم غزه ممنوع است.

در بیانیه پلیس شارجه آمده است: همه نهادها و افراد باید با این اطلاعیه همکاری و به آن متعهد باشند. پلیس شارجه تاکید کرد که با هر فردی که این دستور را نقض کند، برخورد قانونی خواهد کرد.

همچنین امسال برخی از خوانندگان و گروه ها در کشورهای عربی برنامه های پایان سال خود را لغو کردند. در اردن، اتحادیه هنرمندان اعلام کرد که جشن های سال نو در زمانی که مردم غزه زیر بمباران هستند، بی اهمیت است.

«محمد یوسف العبادی» رئیس اتحادیه هنرمندان اردن نیز گفت که امسال برگزاری کنسرت و جشن ممنوع است.

برخی از کلیساهای عراق نیز از لغو جشن پایان سال نو خبر داده اند. «راغب علامه» خواننده لبنانی نیز گفته است که کنسرت های خود در کانادا را لغو و به زمان دیگری موکول می کند.

برنامه های «شیرین عبدالوهاب» خواننده مشهور مصری در لبنان نیز لغو شده است. «محمد منیر» دیگر خواننده مصری به همراه چند گروه دیگر گفت که به جای لغو کنسرت ها، تمام درآمدهای مالی را برای مردم غزه در نظر خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا