ترندهای روز

پایان آزمایش ناسا؛ محققان پس از یک سال از محیط شبیه‌سازی‌شده مریخ خارج شدند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

پس از تقریبا یک سال، چهار دانشمند در روز شنبه (۱۶ تیر ۱۴۰۳) آزمایشی را که زندگی در مریخ را شبیه سازی می کرد، پایان داد. اکنون این افراد تجربیاتی دارند که می تواند برای زندگی آینده انسان در ماه و مریخ بسیار مفید باشد.

چهار داوطلب سرانجام منطقه مریخ دون آلفا ساخته شده توسط ناسا را ​​ترک کردند. جایی که آنها ۳۷۸ روز گذشته را در انزوای کامل از دنیای عادی سپری کردند.

به گزارش دویچه وله، این منطقه با ساختاری به وسعت ۱۶۰ متر مربع در مرکز فضایی جانسون در هیوستون به منظور تقلید از شرایط زندگی سیاره مریخ طراحی شده است. این زیستگاه یک مرکز پرینت سه بعدی با اتاق خواب، یک سالن ورزشی، مناطق مشترک و یک مزرعه عمودی برای رشد مواد غذایی است.

این سازه همچنین دارای یک فضای بیرونی است که توسط یک قفل هوا جدا شده است. فضای بیرونی پر از ماسه قرمز است و جایی است که تیم برای اجرای Marswalks لباس‌های خاصی پوشیده است.

شرایط زندگی افراد در محیط شبیه سازی شده مریخ

آنکا سلاریو، راس براکول، ناتان جونز و رهبر تیم کلی هاستون سال گذشته را صرف پرورش سبزیجات، انجام “پیاده روی مریخی” تحت “فشارهای اضافی” و سایر آزمایش های علمی کرده اند. در این مدت این چهار نفر در برقراری ارتباط با افراد دیگر و حتی خانواده خود با تاخیر مواجه بودند. در واقع این شرایط شبیه سازی شده آنها را کاملاً ایزوله کرده بود. آنها در هنگام ترک زیستگاه در روز شنبه به وضوح احساساتی بودند.

براکول گفت:

“با کمک یکدیگر می توانیم در سیاره ای متفاوت زندگی کنیم. می توانیم از حس شگفتی و هدف خود برای رسیدن به صلح و رفاه استفاده کنیم و درهای دانش و شادی را به نفع همه در هر کجای کره زمین بگشاییم.”

این ماموریت اولین ماموریت از مجموعه ای به نام Crew Health and Performance Analog Probe (CHAPEA) بود. هدف آن کمک به ناسا برای آماده شدن برای ارسال انسان به ماه و مریخ است.

جولی کرامر، مدیر مهندسی ناسا گفت:

این پروژه به ما فرصتی می دهد تا همه چیزهای مهم در مورد این سیستم های پیچیده را بیاموزیم و بنابراین رفتن به مریخ و بازگشت را بسیار ایمن تر می کند.

او گفت که ماموریت های دیگر CHAPEA برای سال های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۷ برنامه ریزی شده است.

به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس، ایالات متحده قصد دارد انسان هایی را به ماه بفرستد تا نحوه زندگی طولانی مدت در آنجا را بیاموزند. این پروژه به آماده سازی انسان برای سفر به مریخ در اواخر دهه ۲۰۳۰ کمک می کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا