اقتصاد جهان

پایان دوران انرژی ارزان برای آلمانی ها

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، مجله خبری اشپیگل به نقل از آژانس شبکه فدرال روز چهارشنبه هشدار داد که خانواده ها در این کشور در بحبوحه بحران هزینه های زندگی همچنان با قیمت بالای برق و گاز دست و پنجه نرم می کنند.

این هشدار علی‌رغم کاهش اخیر در هزینه‌های انرژی خانوار، که در سال جاری تا نوامبر ۲۰۲۳ شاهد کاهش ۴.۵ درصدی بوده است، صادر می‌شود.

کلاوس مولر، رئیس آژانس شبکه فدرال، در مصاحبه با راینیشه پست گفت: «دوران انرژی ارزان به پایان رسیده است، حداقل تا زمانی که ما به مصرف مقادیر زیادی از انرژی سنتی تولید شده ادامه دهیم.»

وی ادامه داد که اگرچه قیمت عمده فروشی برق در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما سطح این قیمت همچنان بالاتر از قبل از شروع جنگ در اوکراین است. وی افزود: “هیچ چیز در آینده نزدیک تغییر نخواهد کرد.”

این آژانس همچنین دریافت که به دلیل تصمیم دولت فدرال برای لغو یارانه ۵.۵ میلیارد یورویی که قبلاً برنامه ریزی شده بود، یک خانوار متوسط ​​چهار نفره سالانه ۱۲۰ یورو (۱۳۳ دلار) بیشتر قبض برق خود را پرداخت می کند.

مولر با اشاره به اینکه اپراتورهای شبکه برق افزایش قیمت ها را به مشتریان منتقل خواهند کرد، گفت: دیر یا زود هزینه ها بدون توجه به اینکه چه زمانی تغییرات اعمال می شود به همه مصرف کنندگان منتقل می شود.

اپراتورهای سیستم انتقال آلمان در اواسط دسامبر اعلام کردند که هزینه های شبکه از ۳.۱۲ سنت در هر کیلووات ساعت در سال ۲۰۲۳ به ۶.۴۳ سنت در سال آینده افزایش خواهد یافت.

آلمان که تا سال ۲۰۲۲ ۴۰ درصد گاز مورد نیاز خود را از روسیه تامین خواهد کرد، از جمله کشورهایی است که از کاهش واردات انرژی از روسیه در سال گذشته متضرر شده است.

پس از اعمال تحریم های اتحادیه اروپا بر مسکو در واکنش به جنگ اوکراین و انفجار خط لوله نورد استریم که گاز روسیه را به آلمان می رساند، تحویل گاز روسیه به میزان قابل توجهی کاهش یافت یا به طور کلی متوقف شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا