ترندهای روز

پایان زورگیری‌های کوسه جنوب در مشهد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

در پی افزایش زورگیری و زورگیری در هسته مرکزی مشهد به ویژه در خیابان های دارای مراکز تجاری مهم، عملیات ضربتی پلیس با دستور ویژه سردار احمد گردن (فرمانده انتظامی مشهد و جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای شناسایی و دستگیری آغاز شد. اخاذی ها در همین حال، نیروهای تجسس کلانتری میرزا کوچاخ خان با توجه به آگاهی از شیوه زورگیران مذکور، به تجزیه و تحلیل اطلاعات و بررسی چند مورد زورگیری در خیابان ایثار و شهید مفتح شرقی پرداختند، ضمن اینکه مشخص شد گفت سرقت از فروردین امسال روند افزایشی داشته است. از این رو فرضیه آزادی سارقان حرفه ای از زندان تقویت شد زیرا روش زورگیری در این موارد به طرز عجیبی شبیه جنایات سارق معروف به «کوسه جنوبی» بود.

به همین دلیل گروهی تخصصی از افسران بازپرس با راهنمایی و نظارت مستقیم سرهنگ علی برزنونی (رئیس کلانتری میرزا کوچوک خان) مامور شدند تا به طور نامحسوس به بررسی «کوسه جنوبی» بپردازند. طولی نکشید که جستجو در پایگاه داده مجرمان “کوسه جنوبی” را نشان داد فروردین و درست از زمان افزایش خشونت در نقاط مختلف شهر از زندان آزاد شده است. به همین دلیل تصویر وی در اختیار نیروهای گشت پلیس قرار گرفت و عملیات ردیابی “امید-س” موسوم به “کوسه جنوبی” در حالی وارد مرحله جدیدی شد که ممکن بود با تشکیل باندی جدید به جنایات خود ادامه دهد.

از سوی دیگر بررسی های بیشتر نشان داد «امید-س» پس از آزادی از زندان چندین بار از دست پلیس متواری شده است. این گونه بود که مأموران پلیس با دقت بیشتری موتورسواران مشکوک شبیه «کوسه جنوبی» را زیر نظر داشتند. این تحقیقات ادامه داشت تا اینکه روز گذشته یکی از گروه های گشت کلانتری به سرپرستی سروان بیرانوند در حین انجام وظیفه در خیابان “ایثار” با ۲ جوان موتور سوار که در گوشه خیابان مراقب سرقت بودند، برخورد کرد. در حالی که مشخص شد پلاک موتورسیکلت نیز با چسباندن آدامس مخدوش شده است، ناگهان مسافر ترکیه ای برای تعقیب اطراف به سمت ماموران انتظامی چرخید و یکی از ماموران گشت بلافاصله “عمید-س” را شناخت و به موتورسواران دستور داد. با کشیدن سلاحش “ایست” کند. داد

راکب موتورسیکلت با شنیدن صدای پلیس، گاز موتورسیکلت را فشار داد و این نوع تعقیب و گریز بین پلیس و “کوسه جنوبی” در خیابان های کوی طلاب به سمت بلوار مجلسی آغاز شد. مأموران گشت برای اخطارهای قانونی ۱۱ تیر هوایی شلیک کردند، اما اعضای یک باند حرفه‌ای و با تجربه بودند که می‌دانستند در صورت دستگیری باید چندین سال را پشت میله‌های زندان بگذرانند، بنابراین به فرار ادامه دادند تا سرانجام کنترل موتورسیکلت از دست راکب باتجربه خارج شد و هر دو به زمین افتادند. در این زمان راکب موتورسیکلت با دویدن به داخل کوچه پشت کوچه ها از محل متواری شد اما راننده ترک در حالی که چاقوی خود را بیرون می آورد و به ماموران حمله می کرد با تهدید ماموران پلیس قصد فرار از درگیری را داشت که پس از آخرین هشدار، آخرین گلوله نیز شلیک شد و روی پای کوسه جنوبی فرود آمد.

دقایقی بعد با انتقال وی به مرکز درمانی شهید هاشمی نژاد تحقیقات از این سارق حرفه ای که دارای ۵ سابقه کیفری است ادامه یافت و شاکیان از هسته مرکزی شهر نیز به کلانتری میرزا کوچچ خان مراجعه کردند. ادامه تحقیقات پلیس حاکی از آن بود که اعضای باند “کوسه جنوبی” این بار در قالب یک باند ۵ نفره از جنوب کشور به مشهد آمده و با اجاره سوئیت در بلوار توس به جنایات خود ادامه می دهند. به همین دلیل و با دستورات ویژه مقام قضایی، عملیات نیروهای نظارتی برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند وارد مرحله جدیدی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا