اخبار اقتصاد ایران

پایان قرعه‌کشی ایران خودرو؛ اعلام نتایج طی روزهای آینده

طبق وعده داده شده کمتر از ۴۸ ساعت از پایان مهلت تعیین شده برای تعیین نوع طرح فروش (فوق فروش یا پیش فروش) و یا تغییر اولویت مورد نظر کلیه ثبت نام کنندگان، قرعه کشی آخرین طرح فروش ایران می گذرد. گروه صنعتی خودرو صبح امروز با حضور نهادهای نظارتی آغاز به کار کرد. در این طرح ۳ میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ نفر برای ثبت نام خودرو اقدام کرده اند.

افق میهن، پس از یک سال و نیم وقفه از اجرای طرح های فروش خودروهای سواری گروه صنعتی ایران خودرو و در شرایطی که این شرکت خودروسازی پس از دور اول فروش یکپارچه داخلی ماشین ها در اسفند در ماه ۱۴۰۱ محصولات خود را تا پایان سال ۱۴۰۲ پیش فروش کرده بود; گروه صنعتی ایران خودرو (ریرا) با نهایی شدن قیمت محصول جدید، بخشی از ظرفیت تولید سال جاری خود را به صورت پیش فروش و فوق العاده برای هر سه گروه متقاضی عرضه کرد.

در این طرح فروش، ایران خودرو به منظور تسهیل در خرید مصرف کنندگان واقعی، بخشی از ظرفیت خود را تا پایان سال ۱۴۰۳ شامل ررا، پژو ۲۰۷ خانواده دستی، تارا، راناپلاس، سورن پلاس و خانواده هایما و دو خودروی برقی تولید خواهد کرد. ، Luna GRE و FAW Bestune NAT. در قالب طرح پیش فروش و فروش فوق العاده و بر اساس اولویت و در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری که بر اساس آن مشتریان پس از نمایندگی حساب خود نزد یکی از بانک های عامل به نام ایران خودرو و بلوکه کردن ۲۳۰ میلیون تومان در این حساب در زمان مقرر این امکان را داشتند که در بازه زمانی ۲۴ مرداد ماه تا ۲۹ مرداد از طریق سایت فروش گروه صنعتی ایران خودرو محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

البته گفته اید که پیش شرط امضای حساب و واریز وجه در آن فقط برای متقاضیان عادی است و شامل مادران و صاحبان خودروهای فرسوده نمی شود.

پس از پایان مهلت ثبت نام، در حالی که قرار بود حداکثر پس از ۴۸ ساعت انجام شود، قرعه کشی با اولویت انجام می شود، اما با توجه به تاکید سازمان بازرسی کل کشور، ابهامات و مشکلاتی مطرح شده است و در به منظور بهره مندی از امکانات جدید ایجاد شده در سامانه و موارد اضافی. این خودروساز از تاریخ ۴ شهریور لغایت ۹ شهریور مهلت شش روزه برای تعیین روش فروش توسط متقاضیان دارد. شهریور ماه، در نظر گرفت کلیه ثبت نام کنندگان (هر سه گروه متقاضی) مجددا به سایت فروش گروه صنعتی ایران خودرو مراجعه و نوع طرح فروش مورد نظر خود (فوق فروش یا پیش فروش) را تعیین کنند.

همچنین امکانات جدیدی در سامانه ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) ایجاد شده است که کد کلاس کالا، مشخصات فنی و قیمت ماه جاری (شهریور) محصولاتی در سامانه اضافه شد تا متقاضیان با این اطلاعات کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است متقاضیانی که در این شش روز روش فروش انتخابی خود را اولویت بندی نکرده اند، بنا به تمایل اکثر متقاضیان به صورت پیش فرض در رده متقاضیان فروش برجسته قرار گرفته و در آن دسته قرار خواهند گرفت.

اکنون پس از گذشت کمتر از ۴۸ ساعت از مهلت تعیین طرح فروش، پس از رصد متقاضیان، از صبح امروز (یکشنبه ۱۱) شهریور ماه) مراسم قرعه کشی با حضور نهادهای نظارتی آغاز شد.

پس از اتمام قرعه کشی، کار استعلام های مورد نیاز و طبقه بندی برگزیدگان این طرح برای اطلاع مشتریان آغاز خواهد شد و در روزهای آینده این نتایج در سایت گروه صنعتی ایران خودرو بارگذاری خواهد شد. و همچنین از طریق پیامک برای مشتریان منتخب ارسال خواهد شد. تا مشتریان زمان اولویت خود را بدانند.

موعد تحویل محصولات عرضه شده در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ خواهد بود که در روش فروش ویژه ۹۰ روز پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد با شرکت ایران خودرو و به روش پیش فروش با توجه به نوع محصول انتخابی و اولویت کسب شده توسط متقاضی در اولویت بندی، از چهار تا شش ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد. (مصوبات ۴۷۳ و ۵۶۳ شورای رقابت در این خصوص رعایت می شود)

تعداد متقاضیان از ۳ میلیون نفر گذشت

با توجه به اینکه پیش بینی می شد تعداد متقاضیان به سه میلیون نفر نزدیک شود، آمار ارائه شده از وضعیت ثبت نام متقاضیان نشان می دهد که سه میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ نفر در این طرح ثبت سفارش کرده اند که ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار نفر است. و ۷۶۴ نفر برای فروش فوق العاده. و پیش فروش ۸۰۷ هزار و ۳۶۵ متقاضی روش فروش خود را انتخاب کرده اند.

بر اساس آمار، تعداد پروفایل های ایجاد شده توسط متقاضیان در سایت گروه صنعتی ایران خودرو ۳ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۹۶۴ نفر است که از این تعداد ۳ میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ نفر برای سفارش اقدام کردند.

از مجموع متقاضیان، یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۴۴ درخواست برای متقاضیان عادی، یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۴ درخواست ثبت نام برای طرح حمایت از خانواده و جوانان، ۲۵۲ هزار و ۷۷۶ درخواست برای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و ۶۹ هزار و ۸۵۵ درخواست ثبت شده است. تقاضا برای خودروهای برقی ثبت شده است.

آمار نهایی ثبت نام محصولات ایران خودرو نشان می دهد که ۵۴.۴ درصد در طرح عادی، ۳۵ درصد مادر، ۸.۳ درصد خودرو فرسوده و ۲.۳ درصد خودرو برقی شرکت کرده اند.

لازم به ذکر است که روش قرعه کشی گروه صنعتی ایران خودرو به شرح زیر انجام می شود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا