فناوری

پایان مأموریت شش‌ماهه یاسمین مقبلی در ایستگاه فضایی بین‌المللی

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

تیم چهار فضانورد به سرپرستی یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی-آمریکایی در پایان ماموریت شش ماهه خود از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازمی گردد.

این تیم متشکل از چهار فضانورد با چهار ملیت مختلف و با نام “Crew Seven” است. [گروه هفت] مشخص است که او روز دوشنبه ۲۱ مارس با فضاپیمای SpaceX معروف به “دراگون” به زمین بازخواهد گشت.

آندریاس موگنسن از دانمارک و از آژانس فضایی اروپا، ساتوشی فوروکاوا از ژاپن و کنستانتین بوریسوف از روسیه دیگر اعضای این گروه هستند.

این فضانوردان ماموریت خود را از پنجم سپتامبر سال جاری آغاز کردند، ماموریتی که به گفته سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا، شامل بیش از ۲۰۰ آزمایش علمی از جمله بررسی جنبه های فیزیولوژیکی خواب فضانوردان و جمع آوری نمونه های میکروبی بود. از داخل ایستگاه فضایی بین المللی

یاسمین مقبلی ساکن بالدوین نیویورک مدرک مهندسی خود را از MIT و آکادمی نیروی دریایی آمریکا دریافت کرد و در طول خدمت در ارتش در بیش از ۱۵۰ ماموریت رزمی شرکت کرد.

خانم مقبلی در پایان سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از فضانوردان جدید ناسا ایران تحلیل شد.

این فضانورد ایرانی-آمریکایی نیز طی شش ماه گذشته تصاویری از ماموریت خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است. او در یکی از این پست ها اعلام کرد که برای غذای ایرانی از همکارانش در مدار زمین دعوت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا