بانک و بیمه

پایان چرخه فقر و بیکاری با روش بانکداری پیوندی

به گزارش افق میهن، علیرضا طاهری بروجانی که در اولین همایش بین المللی و هشتمین روز جهانی زنان روستایی و عشایری سخنرانی می کرد، یکی از بزرگترین دستاوردهای بانک کشاورزی در مسیر فقرزدایی در روستاهای کشور را برشمرد. عملکرد موفق وان بانک در اجرای طرح تامین مالی خرد، برنامه بانکداری پیوند خورده و حمایت از ایجاد مشاغل پایدار در ۱۹۴۷ روستای دورافتاده.

این طرح از سال ۲۰۰۱ اجرا شده است

وی با بیان اینکه این طرح در سال ۱۳۹۲ با همکاری بانک کشاورزی و موسسه تک (نماینده ایفاد) و یک سازمان بهزیستی اجرا شد، افزود: در این طرح با مشارکت فعال شعب بانک کشاورزی و مدیریت موسسه تک در استان های کشور تاکنون ۶۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرد به بیش از ۷۷۷۵ نفر در قالب ۵۳۰۰ گروه خودیاری روستایی پرداخت شده است.

قائم مقام بانک کشاورزی ادامه داد: این تسهیلات با نرخ مصوب با فرآیند بازپرداخت پنج ساله پرداخت می شود و روند فعالیت و بازپرداخت تسهیلات به گونه ای طراحی شده است که گروه های تشکیل شده پس از این مدت به صورت مستقل و مستقل عمل می کنند نیازی به حمایت مالی ندارند

طاهری بروجنی، حمایت مالی بانک کشاورزی از این مجموعه ها را تجربه موفقی دانست و گفت: گروه های دریافت کننده تسهیلات، تسهیلات را با نرخ بیش از ۹۹ درصد به موقع بازپرداخت کرده اند.

امضای تعهدنامه سه صفحه ای

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین بانک ارضی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه تک، تاکید کرد: بر این اساس بانک کشاورزی نقش اجتماعی خود را ایفا کرده و فقر را در روستاها و روستاها رفع می کند. جوامع عشایری توسط بانکداری پیوندی از تجربه طولانی خود در این زمینه استفاده می کند و فعالیت های خود را برای پایان دادن به چرخه فقر و بیکاری در کشور گسترش می دهد.

قائم مقام بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه امروز و پس از مذاکرات دقیق توسط معاونت اعتبارات بانک با دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی و توسعه زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی با هدف تشکیل روستایی و روستایی به امضا رسید. گروه های خودیاری عشایری بین بانک کشاورزی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه تاک نماینده رسمی ایفاد خواهند بود.

وی افزود: این تفاهم نامه در گام نخست، گروه های خودیاری تشکیل شده با همکاری دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی و توسعه زنان روستایی و عشایری و موسسه تاک را به مدت سه سال از طریق ایجاد وام یک ساله تامین می کند. هزار میلیارد ریال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا