طلا و ارز

پای قوه قضائیه به قیمت‌گذاری خودرو باز شد

معاون اول قوه قضاییه و رئیس اداره نظارت بر دولت روز پنجشنبه در بیست و هفتمین جلسه مقر اصلی برای پیگیری اجرای سیاست کلی اقتصاد مقاومت و موانع آن حاکی از آن است که کمیته ای برای بررسی رویه قیمت خودرو تشکیل شده است.

توضیحات نشان می دهد که طبق اخبار تجاری ، قوه قضاییه قصد دارد تا مشکل قیمت خودرو را وارد کند. افزایش می یابد که قیمت این خودرو هنوز یک مشکل پیچیده است و بسیاری از موسسات درگیر هستند.

واضح است که قیمت گذاری این خودرو در بن بست است که طعنه آمیز است نیز قانونی و قانونی است. هر دو طرف اختلاف ، وزارت بهداشت و خودرو ، مقررات قانونی دارند که می توانند در مواضع خود وجود داشته باشند.

این داستان به ژوئن سال جاری برمی گردد که هیئت مدیره ایران به دلیل ماه های به تعویق انداختن سازمان پشتیبانی از قیمت ، قیمت محصولات این شرکت را آغاز کرد و قیمت خودروهای تولیدی خود را به طور متوسط ​​۴.۹ درصد افزایش داد. وی بلافاصله وزارت و برخی از مقامات نظارت را توضیح داد.

در آغاز ماه ژوئیه ، این وزارتخانه قیمت جدید محصولات تولید کنندگان خودرو را اعلام کرد و رشد قیمت آنها ۵ ٪ را تخمین زد. از آن زمان ، دو درصد که توسط سازمان پشتیبانی و وزارت بهداشت تصویب شده و ۶.۵ ٪ از سازنده خودرو تصویب شده است ، و هیچ کس آماده پس گرفتن نبود. مقامات نظارتی و قضایی نیز افتتاح شدند و به عنوان مثال ، دولت ماشین خود ماشین ایرانی را محکوم کرد.

هر قسمت از اختلاف از پشتیبانی قانونی برای درخواست مطالبات شما استفاده می کند. وزارت بهداشت از ظرفیت قانونی مقر تنظیم بازار استفاده می کند. ایران خدرو همچنین به ابطال دستورالعمل هیئت مدیره متکی است. علاوه بر این ، جمشید ایمانی ، معاون فرماندار ایران ، پیش از این در مصاحبه تلویزیونی در مورد حمایت قانونی از قیمت گذاری توسط هیئت مدیره شرکت قرار داشت: “در صورت عدم وجود دستورالعمل های مصوب ، ما به قانون در مورد استانداردهای تجاری و حسابداری و معاینه ارزیابی شدیم.” تولید کنندگان خودرو نیز بر این عقیده هستند که طبق ماده ۵ قانون عمومی اجرای ماده ۵ قانون دولت دستورالعمل های عمومی ، تفاوت بین قیمت و هزینه ها باید بپردازد.

در چنین شرایطی ، هر حزب به نوعی کار خود را انجام می دهد ، به عنوان مثال ایران خمرو اعلام کرد که یک برنامه فروش جدید را اجرا خواهد کرد. با این حال ، قیمت ماشین هنوز کاملاً ناامن است.

به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی عارضه قیمت خودرو ، مشارکت تعداد زیادی از موسسات در صنعت و به ویژه در روند قیمت است.

گفته می شود که بیش از پنج موسسه در تصمیمات مربوط به صنعت خودرو و بازار درگیر هستند. در چنین شرایطی ، قوه قضاییه نیز انتظار می رود. این می تواند از دو طریق مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. اگر ورود قوه قضاییه به تاریخچه قیمت فرآیندهای حقوقی ، که تقریباً متناقض هستند و در مورد صنعت خودرو مانند قیمت ، ابهام دارند ، این می تواند خوب و مفید باشد. با این حال ، اگر این اتفاق نیفتد و فقط یک موسسه دیگر تمایل به پرداختن به آن دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا