فرهنگ و هنر

پربازدیدترین سرگرمی‌های تلویزیون را بشناسید :: افق میهن

بررسی میزان بازدید برنامه های تلویزیونی سرگرمی محور در بستر پخش فیلم و سریال نشان از برتری شبکه سه با تعریف شبکه جوانان در این نوع برنامه ها دارد.

به گزارش افق میهن، یکی از مهم ترین انواع برنامه های تلویزیونی، برنامه های سرگرمی است که در قالب های مختلف مسابقه، رئالیتی شو و گفت و گو تولید و پخش می شود. یکی از رسالت های شبکه های سیما تولید و پخش برنامه های سرگرمی محور است که طبق تعریف آنها در ساعات پربیننده عصر و شب به ویژه از شبکه سه و نسیم سیما پخش می شود.

در شرایطی که مدت‌هاست آمار معمولی از نتایج نظرسنجی‌های مرکز پژوهش صداوسیما درباره درصد بینندگان برنامه‌های سیما منتشر نشده است، یکی از معدود راه‌های کمی برای تعیین مخاطب برنامه‌ها، آمار بازدید از این عناوین در پلتفرم TVBion به عنوان آرشیو رسمی برنامه های سیما. بر این اساس خبرنگار ایسنا در این گزارش به تحلیل تعداد بازدید ۹ برنامه از مهم ترین برنامه های سرگرمی محور تلویزیون در سکوی متعلق به صداوسیما پرداخته است.

پربیننده ترین برنامه سرگرمی محور تلویزیون، برنامه شبانگاهی «ایمارت» محصول گروه اجتماعی شبکه سه سیما است که از این شبکه پخش می شود. این برنامه در ۱۰ قسمتی است که در چند روز آبان ماه روی میز پخش قرار گرفته است و به طور میانگین در هر قسمت ۱۳۸۰۰ بازدید داشته و موفق تر از همه رقبا روی آنتن است.

رتبه دوم این لیست متعلق به برنامه دیگری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما است. ۱۷ قسمت از چارپایه که در آبان ماه پخش با ۸۵۸۰ بازدید در هر قسمت این برنامه را به دومین برنامه سرگرم کننده تبدیل کرده است. آبان ماه تلویزیون را روی پلتفرم تلویزیون قرار داد. پخش این برنامه از نیمه مهرماه آغاز شده است.

«آمارت» و «چارپایه» تنها عناوین سرگرمی تلویزیونی هستند که میانگین بازدید آنها از ۱۰۰۰۰ در هر قسمت بیشتر است.

در رتبه سوم، فصل سوم مسابقه استعدادیابی «بگو بخند» محصول شبکه نسیم قرار دارد که ۹ قسمت آن از آبان پخش شده است. ماه به طور میانگین هر قسمت ۴۲۰۰ بازدید دارد

در فاصله کمی از «بگو بخند» یکی دیگر از محصولات شبکه نسیم به چشم می خورد. یکی دیگر از برنامه های طنز این شبکه با عنوان «خوش نمک» پس از پخش ۱۳ قسمتی در آبان ماه، به طور میانگین به ۴۱۵۰ بازدید در هر قسمت رسیده است که چهارمین برنامه پربازدید سرگرمی محور شبکه های سیما روی پلت فرم تی وی بی است. این برنامه در فصل سوم با پخش این قسمت ها به کار خود پایان داد.

۱۰ قسمت از فصل ششم مسابقه دیرینه «کدک شو» که در آبان ماه از شبکه نسیم پخش می شود، به طور میانگین در هر قسمت ۲۰۰۰ بازدید داشته که در رتبه پنجم پربیننده ترین برنامه های سرگرم کننده این برنامه قرار دارد. پلت فرم بعد از این مسابقه، برنامه «مراکه» است که تنها سه قسمت آن است آبان ماه از شبکه سا سیما پخش شد. این قسمت ها به طور میانگین ۸۳۶ بازدید دارند.

رتبه هفتم این لیست برنامه سرنخ یکی دیگر از محصولات شبکه نسیم اختصاص دارد که پخش ۹ قسمت در آبان ماه به طور میانگین ۵۱۵ بازدید در هر قسمت دارد.

آمار شبکه تلویزیونی بایون برای رئالیتی شو «کارخنده» محصول گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما به طور میانگین حدود ۴۶۰ بازدید در هر قسمت را نشان می دهد که در سه قسمت این برنامه که از آبان ماه پخش می شود تنظیم شده است.

جدیدترین برنامه سرگرمی محور سیما از نظر تعداد بیننده تلویزیون، سریال نیمه نمایشی «تنظیم» است که از نیمه مهرماه به جدول پخش شبانگاهی شبکه نسیم رسید. این برنامه در ۱۶ قسمت آبان ماه با میانگین ۱۹۷ بازدید در هر قسمت روی آنتن این شبکه رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا