ورزشی

پرتاب کاسه بشقاب در جلسه هیئت مدیره استقلال!

علیرضا خانی یکی از اعضای سابق هیات مدیره استقلال این روزها بسیار فعال بوده و پس از گفتگو با چند خبرگزاری، شب گذشته پس از مهمان تلفنی برنامه شب های فوتبال در استودیو مجله فوتبال حاضر شد. برنامه یک ساعت بعد

خانی با تکرار ادعاهای جنجالی قبلی خود در خصوص مسائل مربوط به باشگاه استقلال و تخلفاتی که به گفته وی صورت گرفته بود، فرشید سمیعی نیز به روی برنامه آمد و به مسائل پاسخ داد که در ادامه می خوانیم:

من تمام تخلفات را در گزارش یازده صفحه ای ذکر کردم

خانی: زمانی که به عنوان عضوی از هیئت مدیره و معاونت مالی اداری مشغول به کار بودم، متاسفانه اتفاقاتی افتاد و مسائلی پیش آمد. جلسه هیئت مدیره برگزار کردیم و همه این موارد را در قالب یک گزارش ۱۱ صفحه ای با تمام تخلفات، مشکلات و همه مسائل مربوط به فساد مالی، تیمی و… مطرح کردیم.

به خاطر قراردادها اخراج شدم

خانی: آن جلسه متشنج شد و با هم درگیر شدیم که باعث اخراج ما شد. یکی از دلایل برکناری من بحث قراردادهایی بود که با اسپانسرها بسته شد که در هیچ کدام تشریفات قانونی رعایت نشد. مثلا در چهار بازی اول با یک شرکت برای اسپانسرینگ روی پیراهن صحبت شد که قرارداد کاملا یک طرفه بود و قرار شد این قرارداد که ابتدا ۲۴ میلیارد بود و بعد به ۲۰ میلیارد کاهش پیدا کرد، نباشد. پرداخت شده. بعد متوجه شدیم که دو فقره چک داده شده است، یک چک شخصی و یک چک به نام آن شرکت جدید صادر شده است. بعداً پرس و جو کردیم و مشخص شد که آن فرد چندین چک برگشتی داشته است.

با سامی و خطیر درگیر شدم

خانی: ما در هیات مدیره توافق کرده بودیم که همه قراردادها به امضای من به عنوان عضو مالی هیات مدیره و مدیرعامل برسد. همه قراردادهای بازیکنان را من و آقای خطیر امضا کردیم اما هیچ یک از قراردادهای اسپانسر به من داده نشد و اگر دقت کنید الان همه آنها مشکل دارند. یکی از گزارش های من در هیات مدیره که منجر به تنش و درگیری شد همین مورد بود. با مدیرعامل و آقای سامی درگیر شدم. به آقای سامی گفتم چرا به عنوان شخص حقوقی آمدی و به جای من امضا کردی؟

شما حق امضا ندارید. طبق صورتجلسه هیئت مدیره من و آقای خطیر حق امضا داریم. گفتم چرا این چک ها را گرفتی؟ آیا شما به عنوان یک وکیل نمی دانید که این چک ها ابتدا باید درخواست شود و آن چک به نام شرکت مربوطه باشد؟ چرا از شخص حقیقی چک دریافت کردید و پس از آن اقدام قانونی نکردید؟ وقتی چک ها برگشت، هیچ کدام از اینها انجام نشد. با مرغوبکار هم قراردادی بود که ۱۰ سال اجاره کردند.

کل گردش حساب کیفیت ۱۱ میلیون بود

خانی: وی در خصوص اینکه بدون مجوز هیئت مدیره برای گروه مرغوبکار حساب باز کرده و چه اتفاقی برای این پول افتاده است، گفت: آن حساب مربوط به مرغوبکار نبود. در زمان مدیریت حجت کریمی حساب پرداخت دو امضایی افتتاح شد. این انتصاب با آقای حجت کریمی انجام شد و هیات مدیره در آن زمان به طور کامل مشغول شد. قرار شد پولی که داده می شود به این حساب حقوق واریز شود، مدیر فرهنگستان هم پرداخت کند، اما من کنترل دارم. اما کارت دستمزد را نداشتم و در دست مدیر فرهنگستان بود و این حساب فقط یک هفته باز نشد. ما مشکل مالیاتی داشتیم و همه حساب ها بسته شد. کل موجودی آن حساب و گردش مالی آن ۱۱ میلیون تومان بوده است.

به سامی گفتم چرا قرارداد دو میلیاردی را هشت میلیارد کردی؟

خانی: برای ریشه یابی این مشکلات باید به سه سال قبل برگردیم، از زمانی که آقای سمیعی معاون حقوقی باشگاه شدند، همه قراردادها به مشکل خورده است. یکی از انتقاداتی که از آقای سامی داشتیم، گفتیم چرا شما به عنوان یک عضو حقوقی در مورد این قراردادها نظری ندارید؟ از او پرسیدیم چرا قرارداد بازیکنی را که ۲ ساله بود و می توانست برای سال دوم بازی کند با همین مبلغ افزایش دادی و مبلغ را از ۲ میلیارد به ۸ میلیارد تغییر دادی؟

خانی به دلیل ادعاهای واهی خود برکنار شد

در ادامه فرشید سمیعی روی آنتن این برنامه آمد و گفت و گوی خود را اینگونه آغاز کرد: او یک بار این اظهارات را مستقیماً برای همه نهادهای نظارتی کشور ارسال کرده بود بدون اینکه به هیئت مدیره پیشنهاد دهد. اقدام وی به این امر منجر شد که سازمان خصوصی سازی دو نماینده به نام های آقایان گوهتری و هاشمی را تعیین و به باشگاه فرستاد. آنها چندین روز مدارک را بررسی کردند و تمام اظهارات آقای خانی را رد کردند که منجر به برکناری وی از هیات مدیره باشگاه شد.

خانی کاسه ای به خطیر انداخت

سامی: میگه اون شب با آقای خطیر و سامی دعوا کرده که دروغ محضه. او در ابتدای جلسه با فحاشی به مدیرعامل حمله کرد. من برای حرفم اسناد دارم، آقای افضلی و حیدرزاده شاهد هستند. آقای خانی خیلی بی ادبانه به آقای خاطر توهین کرد و آب معدنی و کاسه و بشقاب و هر چه داشتند به طرفش پرتاب کرد. این در حالی است که اصلا جلسه شروع نشده بود و بحث شروع نشده بود.

اگر به تیم دیگری علاقه دارید، چرا به اینجا می آیید؟ از این برنامه با آن برنامه و از این خبرگزاری با آن خبرگزاری مصاحبه می کنید. تمام اطلاعات شما نادرست است

قرار نبود اسم آن اسپانسر روی پیراهن باشد

سامی: در مورد چک برگشتی شرکتی که در ۴ هفته اول اسپانسر ما بود، باید بگویم که اصلا قرار نبود اسم این شرکت روی پیراهن باشد. قرار بود در دوره آقای آجارلو با استقلال همکاری کنند که بعد از ارسال درخواستشان، درخواستشان مورد بررسی و تایید عضو حقوقی باشگاه که بنده هستم و عضو اقتصادی هیات مدیره یعنی آقای مهندس. حیدرزاده و آقای مدیرعامل.

سامی: قرار بود این شرکت خرده فروشی کند و اگر هواداران استقلال از فروشگاه هایشان خرید کنند، درصدی از سود آن تعلق می گیرد. اصلا قرار نبود اسم این شرکت روی پیراهن استقلال بیاید. به همین دلیل آقای مدیرعامل جلسه ای تشکیل دادند و از تمامی اعضای هیئت مدیره و یکی از نایب رئیسان باشگاه دعوت کردند و نماینده شرکت حامی باشگاه را نیز دعوت کردند. ناگهان به او پیشنهاد شد که نام شرکت را روی پیراهن بگذارد. از آنجایی که از فصل قبل نام هیچ شرکتی روی پیراهن استقلال نبود و آقای خطیر به او پیشنهاد داد که به جای توافق اولیه نام آن شرکت روی پیراهن درج شود که در ابتدا علاقه ای به آن نداشت. این و با حضور همه آقایان و اعضای هیئت مدیره. این را اعلام کردند.

خانی خیلی دروغ میگه!

خانی: صدای اعمال مردم از صدای گفتارشان بلندتر است. آنها در مورد چیزهایی صحبت می کنند که واقعیت ندارند. صحبت هایی که مطرح می کنند حاشیه ای است، چون حرفی برای گفتن ندارند، چون اسناد موجود است.

مجری: آقای سمیعی مدعی است که مدارک شما رد شده است؟

خانی: همان شرکتی که ۴ هفته اول اسپانسر بود چه شد؟ چه کسی این شرکت را وارد باشگاه کرد؟ چه کسی این قرارداد را بسته است؟ شما قرارداد را بخوانید، قرارداد یک طرفه است. چرا در آن زمان اقدام قانونی صورت نگرفت؟

سامی: اقدام قانونی انجام شده، لطفا اجازه بدهید! آنها چندین بار این داستان دروغ را تکرار کرده اند. وقتی اقدام قضایی صورت گرفته و تصمیم آن صادر شده، قرار قانونی صادر شده و دستور توقیف اموال صادر شده است، چرا به دروغ می گویند اقدام قضایی انجام شده است؟ در مورد چک برگشتی هم باید بگویم کسانی که کمی اطلاعات بانکی دارند می دانند که چک برگشتی قابل ثبت نیست. چک ماهیگیر ثبت شده چگونه برگشت خورده است؟ خیلی دروغ میگن!

سامی فیلم هندی زیاد می بیند!

خانی: ظاهراً فیلم هندی زیاد می بینند، چون ادعا می کنند کتک خورده اند یا آب معدنی و بشقاب انداخته اند که اصلاً اینطور نبوده است! اگر وکیل بودند نمی آمدند از پول باشگاه برای خرید ماشین استفاده کنند! اگر وکیل بودند می دانستند که نباید این کار را بکنند و از منافع باشگاه برای منافع شخصی خود استفاده نکنند. سابقه او مشخص است، تمام مشکلات حقوقی که در باشگاه وجود دارد از زمانی است که او به عنوان معاون حقوقی در استقلال فعالیت می کرد.

طلب بانک شهر ۲۰۰ میلیارد است

خانی در خصوص مطالباتی که باید ظرف ۱۰ ماه در خصوص مجتمع کیفی پرداخت می شد اما انجام نشد و مبلغ آن به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید، پاسخ داد: زمانی که دو و نیم میلیون یورو از بانک شهر برای پرداخت قرارداد استراماچونی پرداخت شد. ، از آن زمان قرار شد ماهانه ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اقساط برای این وام داده شود. تا زمانی که ما آنجا بودیم به دلیل کمبود منابع مالی همه این اقساط معوقه بود و پرداخت نشد. ما منابع پرداخت این مبالغ را نداشتیم. قبل از من و فروردین ۱۴۰۲ که تعهد داده شد.

به باشگاه آسیب قانونی وارد نشده است

سامی: من به عنوان رئیس باشگاه روزانه ده ها سند امضا می کنم. این چه ربطی به وضعیت حقوقی من دارد؟ حتی در مورد مدیران عامل آقایان عجولو و فتح الله زاده حتی یک مورد هم به اداره حقوقی ارجاع نشده و کاری انجام نشده باشد. مدیران عامل می توانند روزانه صدها نامه را بدون اطلاع بخش حقوقی امضا کنند. اگر مشکلی وجود داشته باشد به مراجع قضایی مربوط می شود و باید پاسخگو باشند که الان چند پرونده مفتوح است. یک مورد هم نداریم که من نظر قانونی دادم و باشگاه استقلال متضرر شد.

خانی به دنبال لغو مجوز آسیایی استقلال است

در این لحظه خانی در میان صحبت های سمیعی حاضر شد و مدعی شد در دوره حجت کریمی به همین دلیل از کار برکنار شده است.

سامی گفت: بگذار حرف بزنم و فرافکنی نکن! اولاً گفتید در مورد اسپانسر هیچ اقدام قانونی صورت نگرفت، با اینکه این اتفاق افتاد و رای صادر شد، این دروغ شماست! دوم اینکه گفتید چک در زمان صدور برگشت خورده است که هر فردی با حداقل اطلاعات بانکی می داند که چک ماهیگیر پس از برگشت ثبت نمی شود، این دروغ دوم است. دروغ سوم این بود که با من درگیر شدند، در حالی که بعد از ماجرا هم پیامک وجود دارد و هم تماس هایی که از من برای حمله به مدیرعامل عذرخواهی کردند.

چرا می گویید چه مجوزی برای آکادمی باز کردید؟ نمی گویید هیئت مدیره قبلی باید تصویب می کرد، به چه حقی پول بچه های آکادمی را به حساب می آوردید و به تشخیص خودتان خرج می کردید؟ شما از آن حساب به افراد مختلفی پرداخت کرده اید. شما اخیراً بسیار فعال بوده اید و همه جا هستید. اوایل می خواستید از استقلال امتیاز کسر کنید و حالا می خواهید مجوز آسیایی استقلال را به خطر بیندازید. این حنای شما رنگ نداره آقا! با چه مجوزی ضمانت نامه بانکی ۸ میلیارد تومانی را از باشگاه برداشتید؟ شما باید تایید هیئت مدیره داشته باشید.

اگر به باشگاه دیگری علاقه دارید، در استقلال چه کار می کنید؟

سامی: چرا ضمانت بانکی ۸ میلیارد تومانی را از باشگاه برداشتی؟ شما باید تایید هیئت مدیره داشته باشید! ۸ میلیارد تومان پول آسان دسترسی استقلال را بیرون آوردی و کجا بردی؟ آقا موافقت هیئت مدیره را داشتید؟ با چه مجوزی برای خبرنگاران کارت هدیه خریدید؟ چه کسی به شما اجازه داد به خبرنگاران کارت هدیه بدهید؟ شما مدارک باشگاه را برای کسب امتیاز از استقلال منتشر کرده اید. اگر استقلالی هستید باید برای استقلال بجنگید. اگر به تیم دیگری علاقه دارید پس چرا باشگاه خود را تغییر دادید؟

اگر به تیم دیگری علاقه دارید، چرا به اینجا می آیید؟ از این برنامه با آن برنامه و از این خبرگزاری با آن خبرگزاری مصاحبه می کنید. تمام اطلاعات شما نادرست است! شما یک بار شکایت کردید و ادعای شما رد شد. من به تو رحم کردم و آبروی تو را اعاده نکردم. اما این را بدانید، از فردا در خصوص تمامی ادعاهای واهی شما که در سازمان بازرسی و کمیته انضباطی فوتبال کشور بررسی شده و تمامی ادعاهای شما رد شده است، شکایت خواهیم کرد. تمام مدت ساکت بودی چرا اومدی؟ برای حذف مجوز استقلال آسیا؟ شما کور بخوانید آقا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا