بانک و بیمه

پرداخت تسهیلات برای وکالتی کردن حساب‌ها ممنوع شد

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی در بخشنامه ای اعطای وام به مشتریان و یا اعطای وام با نرخ سود ترجیحی به منظور ایمن سازی حساب های بانکی را ممنوع اعلام کرد.

در این بخشنامه مورخ ۲۷ مرداد در این ماه آمده است: اخیراً مشاهده شده است که برخی از بانک ها و مؤسسات اعتباری تبلیغات گسترده ای را برای نمایندگی حساب بانکی در کنار مزایای تسهیلات قرض الحسنه و با اعطای وام با نرخ سود ترجیحی به مشتریان انجام داده اند.

شایان ذکر است با توجه به محدودیت منابع مالی موجود و کثرت تقاضای وام بانکی، اولویت پرداخت وام بانکی با تاکید بر وام ازدواج و وام موضوع قانون حمایت از خانواده و کودک است. همانطور که قانون جهش تولید مسکن و غیره و همچنین اعطای تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت های ذکر شده غیرموجه و غیرقابل قبول است.

بیان می‌کند که عملکرد این بانک/موسسه اعتباری در پرداخت تسهیلات اعتباری مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه نتایج حاکی از عملکرد نامطلوب در رابطه با اعطای تسهیلات به روش صدرالعاشرا باشد، برخورد انتظامی مقتضی انجام خواهد شد. و اقدامات نظارتی صورت خواهد گرفت که بانک، مؤسسه اعتباری و اعضای هیئت مدیره ذیربط عادی خواهد بود.

تاکید می شود موضوع مورد رسیدگی از تاریخ ابلاغ این بخشنامه لازم الاجرا بوده است. لذا خواهشمند است مراتب را با رعایت مفاد بخشنامه ۹۶/۱۴۹۱۵۳ مورخ ۱۳۹۶/۰۵/۱۶ به واحدهای ذیربط این بانک و مؤسسه اعتباری اعلام و بر اجرا نظارت دقیق نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا