بانک و بیمه

پرداخت حق بیمه تامین‌اجتماعی مددجویان به مدت ۱۰سال| قطع مستمری مددجویان پس از برقراری بازنشستگی

به گزارش ایران تحلیل، مجتبی احمدلو با بیان اینکه ۷۱ هزار و ۸۵۴ نفر از مشمولان کمیته مددکاری بیمه شدگان سازمان بیمه های اجتماعی هستند، اظهار داشت: ۴۳ هزار و ۱۹۷ نفر در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مربوط به مشاغل و مشاغل آزاد بدون یارانه با ۱۴ درصد حق بیمه بوده اند. مؤسسه بیمه اجتماعی و مابقی تحت پوشش بیمه در قالب کمک بلاعوض از سالهای گذشته قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵ هزار و ۹۸۵ نفر از بیمه های اجتماعی بازنشسته شدند، تصریح کرد: میزان مستمری این افراد دو میلیون تومان است؛ در حالی که این افراد در سال ۱۳۹۵ به عنوان بازنشسته هستند. مستمری مستمری حمایتی مستمری بازنشستگان بیمه اجتماعی لغو می شود اما با نظر سازمان بیمه اجتماعی از مزایای دیگری برخوردار خواهند شد.

مدیرکل کمیته کمکی سلامت، تامین اجتماعی و درمان ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ هزار و ۲۵۵ مددجو تحت پوشش بیمه ای ۱۰ ساله قرار گرفتند و با توجه به اینکه مدت بیمه مددجویان ۱۰ سال است، پوشش بیمه ای آنها معمولا تا رسیدن به سن بازنشستگی و شروع پرداخت مستمری به حالت تعلیق درآمد.

احمدلو درباره کمک های هدفمند امسال به تامین اجتماعی مددجویان توضیح داد: سیاست کمک رسانی توسعه تامین اجتماعی است. سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر از مشتریان با حق بیمه ۱۴ درصدی توسط سازمان تامین اجتماعی بیمه شدند. کمک های امسال با توجه به اعتبارات جمعیت تحت پوشش تعداد جذب نیرو را افزایش می دهد.

وی میزان وام در حوزه پوشش بیمه ای مشتریان را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تعداد کل مستمری بگیران تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر ۴۴ هزار و ۵۰۳ نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا