اخبار اقتصاد ایران

پرداخت سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی صورت می‌گیرد؟

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: بر اساس آخرین آمار هلدینگ خلیج فارس و مپنا در مجموع نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت پرداخت نکرده اند.

افق میهن به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس آخرین آمار، هلدینگ خلیج فارس و شرکت مپنا همچنان مبلغ کل را پرداخت می کنند. نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت. انجام نداده اند

این مسئول همچنین در جزئیات بیشتر اظهار داشت: حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان هلدینگ خلیج فارس و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان گروه مپنا بابت واریز سود سهام عدالت بدهی دارند که باید به شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز شود.

وی افزود: هلدینگ خلیج فارس به دلیل مطالبه سود سهام شرکت های فجر خلیج فارس انرژی و فجر مبین که به دلیل مشکلات قادر به پرداخت آن نبودند به وزارت نیرو بدهکار است و مپنا نیز از وزارت نیرو طلبکار است. و به همین دلیل این دو گروه نتوانسته‌اند سهام عدالت را بپردازند.» حل و فصل کردن

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: در مجموع تاکنون بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت واریز شده است و در صورت اضافه شدن مابقی به سود آن حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود. مرحله سوم تسویه سهام عدالت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا