اخبار اقتصاد ایران

پرداخت ماهانه ۲ یارانه نقدی با دهک‌بندی جدید برای این خانوارها

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: بر اساس قانون بودجه میزان یارانه ای که سازمان هدفمندی یارانه ها براساس دهک های اول تا سوم پرداخت می کند برای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است. به ازای هر نفر به حساب سرپرستان. خانوار واریز می شود.

برنامه ای برای افزایش این میزان یارانه وجود ندارد و با توجه به رقم مشخص شده در جدول ۱۴ قانون بودجه سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه با این مبالغی که خدمتتان عرض کردم تا پایان سال ۱۴۰۳ پرداخت می شود.

همچنین حسینی خاطرنشان کرد: از نیمه اول سال ۱۴۰۳ تاکنون ۱۰۰ درصد منابعی که باید در ۶ ماهه اول سال محقق می شد، تقریباً ۵۳.۵۲ درصد آن محقق شده و اکنون ۵۰ درصد کسری داریم. منابع، بنابراین امکان افزایش یارانه ها وجود ندارد.

کمک هزینه ماهانه جدید را برای این دهک ها واریز کنید

ملکوتی خواه تصریح کرد: تاکنون ۱۰۷ درصد پرداخت ها را انجام داده ایم یعنی بیش از ۱۰۰ درصد پرداخت کرده ایم در حالی که تنها ۵۴ درصد در منابع سازمان هدف محقق شده است. این اقدام با توجه به اولویت و ضرورت حمایت از عزیزان مددجویان بهزیستی جهت عدم مواجهه با مشکل صورت گرفته است.

خبر خوبی که می خواهم اعلام کنم این است که با این پرداخت ها یارانه و مستمری هیچ یک از عزیزان قطع نشده است. همچنین اگر افراد در لیست ۱۴۰۳ و از فروردین تا شهریور به هر دلیلی مستمری نگرفته اند، به سازمان بهزیستی و مسئولان بهزیستی و کارگری قول داده ایم که این افراد را در نظر بگیریم.

محمود ملکوتی خواه رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها در پاسخ به سوالی مبنی بر توقف برخی پرداخت های مربوط به مطالبات بازنشستگان ازکارافتاده از عدم تعلیق مستمری ها خبر داد. وی افزود: اعتبارات مصوب مجلس است و سازمان برنامه موظف است براساس بودجه پرداخت ها را انجام دهد. این پرداخت ها به صورت ماهانه و به تدریج از طریق ارقامی که همکاران سازمان بهزیستی در اختیار ما قرار می دهند انجام می شود.

وی افزود: سقف رقمی که می توانیم پرداخت کنیم یک دوازدهم عددی است که هر ماه در قانون از طریق قانونگذار تسریع شده است و منابع بر اساس جمع آوری هزینه ها است. یکی از مشکلات ما تحقق نیافتن منابع هدفمندی بود در حالی که ملزم به پرداخت کمک های رفاهی مانند مستمری بودیم.

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها تصریح کرد: بنابراین یک دوازدهم آن تا شهریور ماه پرداخت شده است، اما در لیستی که سازمان بهزیستی ارائه کرده، عده ای در حال خروج هستند و با روش های مختلف از جمله توانمندسازی افراد جدید جایگزین می شوند. و غیره که تعداد خروجی ها کمتر از ورودی ها بوده و از نظر اعتباری اعلام می شود که این افراد مستمری نگرفته اند یا قطع شده است، اما قطعی نبوده است. بنابراین، در شهریور اکثر افرادی که در ماه های قبل مانده بودند به این لیست اضافه شدند و پرداخت کردند، یعنی شش دوازدهم اعتبارات سال ۱۴۰۳ باید پرداخت می شد.

ملکوتی خواه در ادامه گفت: تاکنون ۱۰۷ درصد پرداخت کرده ایم یعنی بیش از ۱۰۰ درصد پرداخت کرده ایم در حالی که ۵۴ درصد در منابع سازمان هدف با توجه به اولویت و ضرورت عزیزانی که هستند محقق شده است. به دنبال رفاه باشند تا با مشکل مواجه نشوند. خبر خوبی که باید به اشتراک بگذارم این است که با این پرداختی که سازمان انجام داده، یارانه و مستمری هیچ یک از عزیزان قطع نشده است و اگر افرادی در لیست بودند در سال ۱۴۰۳، فروردین به سازمان بهزیستی و مسئولان قول داده ایم که تا شهریور ماه وضعیت رفاهی و کاری کسانی که به هر دلیلی مستمری نگرفته اند را در نظر بگیرند.

در مورد زمان واریز یارانه نقدی مهر ماه ۱۴۰۳ یا مرحله ۱۴۰ دولت در روز چهارشنبه بیستم مهر یک ماه می شود و این یارانه ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۰ خواهد بود مهر قابل برداشت و واریز به حساب سرپرستان خانوار است. به این ترتیب، یارانه بگیران باید در تاریخ ۲۰ مهر می توانند یارانه خود را پس بگیرند.

در صورتی که یارانه جدید دولت برای معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی که جزو دهک دهم محسوب می شوند حذف شده باشد، اعتراض خود را از طریق سامانه اعلام شده از سوی وزارت رفاه ثبت کنند و سازمان بهزیستی نیز اعلام کرده است. این موضوع از طریق وزارتخانه پیگیری شد. که همه افراد دارای معلولیت واجد شرایط دریافت یارانه دولتی هستند.

معاون توسعه مدیریت بهزیستی از معلولانی که یارانه آنها به دلیل دهک دهم بودن قطع شده اما خواهان دریافت آن هستند خواست اعتراض خود را از طریق سامانه اطلاع رسانی وزارت کار و رفاه ثبت کنند.

مرتضی حسینی اظهار کرد: در صورت حذف یارانه جدید دولت برای معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی که جزء دهک دهم محسوب می شوند، اعتراض خود را از طریق سامانه اعلام شده از سوی وزارت رفاه و بهزیستی ثبت کنند. سازمان نیز از طریق وزارتخانه ثبت نام خواهد کرد. این موضوع را پیگیری کرده است تا همه افراد دارای معلولیت مشمول دریافت یارانه دولتی شوند.

وی تصریح کرد: گزارشی در ستاد مبنی بر حذف یارانه جدید معلولان نشنیده ایم و در صورت وجود چنین موضوعی در استان ها در صورت اعتراض مردم باید از طریق سامانه اعتراض خود را اعلام کنند. وزارت رفاه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا