اخبار اقتصاد ایران

پرداخت وام یارانه ۳۰۰ میلیونی با اقساط یک میلیونی

به گزارش اقتصاد آنلاین، با توجه به مشکلاتی که برخی متقاضیان برای تامین ضامن بانکی داشتند، بانک مرکزی برای تسهیل در پرداخت وام، کارت یارانه و سهام عدالت را به عنوان ضمانت پرداخت وام معرفی کرد.

بر اساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی و به تصویب نمایندگان شورای اسلامی بهمن ماه گذشته در جریان بررسی بند هزینه های لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، واریز تسهیلات بانکی به حساب یارانه و سهام عدالت را تضمین کردند.

این طرح که سال گذشته تصویب شده بود به دلیل نبود ضمانت اجرایی کافی به درستی اجرا نشد. ضامن کارت یارانه به دلیل پوشش کم مخالفان زیادی دارد زیرا اکثر وام ها از جمله وام ازدواج و … بیشتر از یارانه مصوب اقساط دارند. بنابراین ضمانت وام های با مبالغ بالا تنها با حساب یارانه یا سهام عدالت امکان پذیر نیست. انجام داد

بر اساس اطلاعیه جدید بانک ها برای پرداخت این نوع وام باید از متقاضی ضامن رسمی درخواست کنند.

شرایط وام ۳۰۰ میلیونی

افتتاح حساب وام

کارمزد ۴ درصد

بازپرداخت ۵ ساله

اعتبار حساب

سپرده مدت دار

ضامن رسمی

بانک های ملی، سپه و رسالت به عنوان بانک های عامل برای پرداخت این وام معرفی شده اند و هر کدام از این بانک ها شرایط خاصی را برای متقاضیان در نظر می گیرند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده دریافت این تسهیلات حداقل سه تا شش ماه پروسه خواهد داشت.

موضوع وام با کارت یارانه ای از سال ۱۳۹۵ با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد، زمانی که بانک ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه ای به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی نیز مسئولیتی بر دوش ذی نفعان قرار نداد. شبکه بانکی اما یک میلیون تومان وام برای متقاضیان در نظر گرفته شد و اقساط آن از حساب یارانه پرداخت شد. همچنین در اواخر دهه ۹۰ بانک کشاورزی به عنوان اولین بانک کشور در راستای دستور بانک مرکزی برای کشاورزان با کارت اعتباری یارا تسهیلاتی در نظر گرفت. در این طرح کشاورزانی که در بانک کشاورزی حساب اعتباری داشتند و یارانه خود را از طریق این بانک دریافت می کردند؛ آنها می توانستند از این کارت تا سقف ۵۰ میلیون ریال کالا و خدمات خریداری کنند و پشتیبانی این کارت نیز حساب های یارانه ای مردم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا